اجرای طرح «دست های مهربانی» ویژه کمک به دانش آموزان نیازمند در جهرم

جعفرنژاد گفت: در طرح «دست های مهربانی» با جمع آوری کاغذهای باطله و خرید بسته های لوازم التحریر از دانش آموزان نیازمند حمایت می شود.

«رامین جعفرنژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: جمعی از جوانان هلال احمر شهرستان جهرم به صورت داوطلبانه با جمع آوری کاغذهای باطله اقدام به خرید لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند می کنند.

 

رئیس جمعیت هلال احمر جهرم افزود: در راستای اجرای این طرحف هفته ای 150 کیلوگرم کاغذ باطله به صورت محله به محله و با مراجعه به منازل شهروندان تهیه و با فروش آن به خرید اقلام مورد نیاز دانش آموزان اقدام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این امر در راستای فرهنگ سازی کمک به دانش آموزان نیازمند و اینکه کاغذ زباله نیست، به اجرا در آمده است، عنوان کرد: تا کنون تعداد 180 بسته بسته لوازم التحریر با اجرای این طرح خریداری و به دانش آموزان نیازمند اهدا شده است.

 

جعفرنژاد در پایان اظهار کرد: این بسته ها شامل اقلامی همچون دفتر، مداد، مداد رنگی، کیف، خودکار و دیگر ابزارهای مورد نیاز دانش آموزان است.

 

به گزارش شبستان، حفاظت محیط زیست، کاهش بهره‌برداری از جنگل‌ها به دلیل کاهش مصرف چوب، جلوگیری از انتشار آلودگی ‌ها، هدر رفتن سرمایه ‌های ملی و منابع طبیعی، کاهش حجم زباله ‌های شهری و ارتقای سطح فرهنگ عمومی در زمینه مواد قابل بازیافتی ازدیگر اهداف اجرای این طرح است.

 

برای تولید یک تن کاغذ باید ۱۷ اصله درخت تنومند قطع ‌شود و این در حالی ‌است که هر درخت به‌ طور متوسط سالانه شش کیلوگرم دی‌اکسیدکربن را به اکسیژن تبدیل می‌کند.

 

یکی از راه‌های حفاظت از منابع، بازیافت مواد می‌باشد وتولید کاغذ از کاغذ باطله نیز به دلیل ارزانی مواد اولیه در اقتصاد نقش بسزایی دارد.

 

کد خبر 1114867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha