تامین آب اهالی روستای «نوروزآباد» به همت شرکت آبفای شیراز

نوروزی گفت: شرکت آبفای شیراز برای تامین آب اهالی روستای «نوروزآباد» در بخش سیاخ دارنگان اقدام به حفر چاه کرد و از طریق مشارکت مردمی و اخذ مجوز عملیات اجرایی آن شروع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مجید نوروزی»، امروز (چهارشنبه 19 آبان) با اشاره به حفر چاه برای تامین آب اهالی روستای «نوروزآباد» در جمع خبرنگاران گفت: برای این روستا که در 45 کیلومتری شیراز و در بخش سیاخ دارنگان قرار دارد با هدف محرومیت زدایی و تلاش شرکت آبفای شیراز یک حلقه چاه جانمایی شد که پس از واگذاری زمین یک هزار مترمربعی از طریق مشارکت مردمی و اخذ مجوز عملیات اجرایی آن شروع شد.

مجری طرح ‌های تامین آب آبفای شیراز افزود: این چاه ظرف سه روز حفر شد و برای رفع کمبود آب در شهر «داریون» نیز با برنامه ‌ریزی اصولی، چاه شماره یک داریون که سالیان سال خشک و از مدار خارج ‌شده بود توسط معاونت بهره برداری و توسعه آب بهسازی و نوسازی شد.

وی اضافه کرد: یک حلقه چاه آهکی در منطقه «دیندارلو» جانمایی و عملیات حفاری آن شروع شد که حفر آن از پیچیده ‌ترین عملیات بود وتا عمق 355 متر حفاری و لوله گذاری آن تا عمق 350 متر با موفقیت انجام شد که با پمپاژ 20 تا 25 لیتر بر ثانیه ای مشکل کم‌ آبی شهر داریون، دیندارلو و روستاهای اطراف را رفع خواهد کرد.

نوروزی تاکید کرد: از زمان الحاق شرکت آب و فاضلاب روستایی به شرکت آب و فاضلاب شیراز حدود 110 کیلومتر از مسیرهای مورد نیاز طراحی و نقشه برداری شده و در خصوص جانمایی و نصب مخازن پیش ساخته این واحد اقدام به نقشه برداری و پیاده کردن محوطه 14 مخزن شده است.

کد خبر 1114952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha