ایجاد تحول مطلوب در علوم انسانی، زمینه ساز ارتقای کارآمدی نظام

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: یکی از عوامل مهمی که خود زمینه ساز ارتقای سطح کارآمدی نظام در ابعاد مختلف است، ایجاد تحول مطلوب در علوم انسانی است.

دکتر محمد فتحعلی خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به اهمیت بومی سازی و اسلامی سازی علوم انسانی گفت: یکی از الزامات فراروی بحث تحول در علوم انسانی به عنوان یکی از ضروری ترین مباحث بنیادین در کشور ما، اهتمام در جهت برنامه ریزی منسجم و هدفمند است.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه افزود: آن چه مسلم است این که همدلی و همفکری نخبگان حوزه و دانشگاه برای دست یابی به این هدف والا یک امر بسیار مهم و کلیدی به شمار می رود که تحقق حداکثری آن، ما را به اهداف مورد نظر در این باره بسیار نزدیک می سازد.

 


این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: از سوی دیگر در راستای ارتقای سطح کارآمدی نظام ما نیاز داریم که به سمت تحول اساسی در عرصه علوم انسانی حرکت کنیم و در این جهت البته نخبگان و رسانه ها باید دست به گفتمان سازی بزنند.

 

وی اضافه کرد: در سال های اخیر، گام های قابل توجهی در این خصوص برداشته شده اما مسلم است که اکتفا به این میزان نباید کرد بلکه می بایست با تحلیل دقیقی راه طی شده تاکنون و شناخت نقاط ضعف و قوت، نقشه راه آینده را به درستی ترسیم کرد.

 


فتحعلی خانی در خاتمه بیان داشت: حمایت از استعدادهای حوزه و دانشگاه که می توانند به تحقق تحول در علوم انسانی کمک کنند از دیگر الزامات در این راستاست که البته باید این حمایت ها هدفمند و مستمر باشد.

کد خبر 1115024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha