قرآن کریم روشنای منزل شهادت برای مدیر کانون فرهنگی هنری کوثر(س) مسجد پنج تن آل عباء

شهید عین الله مصطفایی موسس کانون فرهنگی هنری کوثر(س) است که امروز جوانان منطقه اسلام آباد کرج از او به عنوان الگوی تربیتی یاد می کنند جوانی که با باورهای قرآنی و ایمانی به منزل شهادت رسید.

خبرگزاری شبستان - البرز: چهارمین فرزند خانواده که در روز عید قربان در بیمارستان کمالی کرج به دنیا آمد، نامش را عین الله گذاشتند. پدر به یمن تولدش قربانی کُشت. از همان دوران کودکی روزهای جمعه در کنار چهار برادر دیگرش همراه پدر به نماز جمعه می رفت. در هیئت های مذهبی و مراسم های دینی شرکت می کرد. قرائت قرآن در خانه از برنامه های معمول خانواده بود. منطقه اسلام آباد کرج که از مناطق شهر کرج است، میزبان روزگار نخستین کودکی، نوجوانی و جوانی عین الله بود.

 

دبیرستان را در مدرسه شهید آخوندی واقع در خیابان برغان گذراند. پس از آن به خاطر حضور فعال و همه جانبه در پایگاه بسیج و مسجد، خیلی زود به عضویت سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز درآمد. آوازه اخلاص و بی ادعایی اش زبانزد عام و خاص بود.

 

مسجد پنج تن آل عباء در منطقه اسلام آباد، کانون فرهنگی هنری کوثر(س) و پایگاه مسجد همینطور هیئت انصارالعباس(ع) به مدد پیگیری های او رونق پیدا کرد. سال 82 در قالب یک ازدواج سنتی با بهاره حمزه لویی ازدواج کرد. سال 85 صاحب فرزندی شد که خودش می گفت نذر امام رضا (ع) است و به همین علت نامش را امیررضا گذاشت. این دوران همزمان با فعالیت گروه های تکفیری و داعشی در منطقه سوریه و عراق بود و عین الله به عنوان مربی نظامی مسئولیت آموزش نیروهای اعزامی را برعهده داشت. همچنین به عنوان یکی از مستشاران زبده نظامی در جریان نبرد با تکفیری ها در چندین مأموریت شرکت کرد.

 

سال 94 آخرین مأموریت اعزامی او به سوریه بود. ولی برگشت از این مأموریت 6 سال طول کشید چرا که اثری از او یافت نشد. تنها صدایی بود که در بیسیم آمد که من تیر خوردم، در منطقه قراصی حلب گیر افتاده ام.

 

او در منطقه تنها بود. اکثر نیروهای سوری و افغانی در آن نبرد شهید شده بودند. پس از این اتفاق اثری از او نبود تا اینکه 6 محرم 1443 مصادف با سال 1400 پیکرش شناسایی شد و به آغوش خانواده بازگشت. هرچند دیگر امیررضا تنها فرزندش 14 ساله بود. همینطور همسرش فرزندی را که در زمان مأموریت عین الله باردار بود به خاطر دلنگرانی ها و شنیدن خبر مفعودالاثر شدن عین الله از دست داده بود. ولی بازگشت این شهید در ماه محرم حسینی، حال و هوای شهر را دگرگون کرد و دیده منتظر مادر، همسر، فرزند و دیگر عزیزانش را شاد و آرام.  

 

شهید عین الله مصطفایی در جوار قبر مطهر شهید حاج شعبان نصیری در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) با حضور حداکثری مردم کرج تدفین شد و امروز زیارتگاه بسیاری از عاشقان و شیفتگان اهل بیت(ع) و شهداء است.

 

مسیر تربیتی شهید مصطفایی برمبنای قرآن کریم بود

 

« حجت الاسلام شکری» به عنوان یکی از هم هیئتی های شهید عین الله مصطفایی در خصوص جایگاه معرفتی و بصیریتی شهید مصطفایی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: امروز جوانان و نوجوانان منطقه اسلام آباد کرج به وجود شهید عین الله مصطفایی می بالند و او را الگوی و شاخص زندگی خود می دانند.

 

مدیر ستاد فهما استان البرز افزود: منطقه اسلامی آباد کرج در طول دوران دفاع مقدس ۴۵۰ شهید را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است همچنین در شرایط شیوع بیماری کرونا نیز شهید مدافع حرم از میان جامعه پرستاران داشته است. 

 

وی اظهار کرد: شهید مدافع حرم شهید عین الله مصطفایی در منطقه اسلام آباد کرج رشد و تربیت پیدا کرد. توجه به قرآن کریم داشت و همواره با صوت بلند قرآن می خواند. آنچنان که موسس برنامه های قرآنی در کانون فرهنگی هنری کوثر(س) بود. 

 

مدیر ستاد فهما استان البرز خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت های فعالیتی کانون فرهنگی هنری مسجد توجه به قرآن کریم است در این راستا کانون فرهنگی هنری کوثر(س) نیز در منطقه اسلام آباد با حمایت و مدیریت شهید عین الله مصطفایی بستری از تبیین و تفکر قرآنی است.

 

پدر از زبان امیررضا مصطفایی

 

آخرین نگاه پدر

 

امیررضا مصطفایی نیز در رابطه با خاطره ای از پدر شهیدش به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: پدرم همیشه خندان بود. هر مرتبه که با هم به هیئت و مسجد می رفتیم می فهمیدم که خوش اخلاق بودن او زبانزد عام و خاص است. نزدیک های ظهر بود.

 

این فرزند شهید ادامه داد: پدرم وسائل خودش را آماده کرده بود. می دانستم به مأموریت می رود. سوار دوچرخه ام مقابل در کوچه مشغول بازی بودم تا پدرم را هم بدرقه کنم. هشت ساله بودم. پدرم دستش را به علامت اشاره بالا آورد و گفت: امیررضا همین جلو در خانه بازی کن. مبادا بروی سر کوچه. قول دادم که نروم. ولی وقتی پدر به سر کوچه رسید، بی تاب شدم. رکاب دوچرخه را سریع بالا و پایین کردم تا به او رسیدم. مرا دید. اخم هایش درهم رفت. از ماشین پیاده شد. مرا تا در خانه همراهی کرد.

 

 

صورتش مثل همیشه خندان شد و بار دیگر تأکید کرد مراقب مامان باش. از جلو در هم نیایی سر کوچه! به او قول دادم. از آن روز آن نگاه مهربان پدرانه اش همواره مقابل چشمانم است.

 

وقتی معنای یتیمی را فهمیدم که سردار حاج قاسم سلیمانی شهید شد

 

مصطفایی ادامه داد: تقریبا 6 ماه قبل از شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی بود. ایام نوروز سال 98. سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه جمعی از افسران سپاه به منزلمان برای عید دیدنی آمدند. آن روز احساس ام این بود که پدرم کنارم نشسته است.

 

فرزند شهید عین الله مصطفایی خاطرنشان کرد: دست ام را گرفته بود و رها نمی کرد. دوست نداشتم نگاه ام را از چشم های مهربانش بردارم. آن رو غم دوری پدر را که از هشت سالگی بر دوش می کشیدم از یاد بردم. روزها پس از آن دیدار صمیمانه راحت تر می گذشت، ولی وقتی خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی آمد گویا تازه یتیم شده بود. آن روز درد یتیمی را احساس کردم.

 

براساس این گزارش، شهید عین الله مطفایی از شهدای مدافع حرم همواره یاد و خاطره اش در میان نیروهای کانون فرهنگی هنری مساجد استان البرز باقی است.

 

 

کد خبر 1115052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha