کمک و حمایت وظیفه اصلی حاکمیت در راه توسعه کشور است

نظری با تاکید بر اینکه ظرفیت ها در استان و کشور فراوان است، گفت:باید موانع از راه فعالیت اقتصادی توسط دولت رفع شده و اساسا کمک و حمایت وظیفه اصلی حاکمیت در راه توسعه کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خواف، «یعقوب علی نظری» امروز(۲۰ آبان) در مراسم بهره برداری از توبین های بادی ۶۶۰ کیلواتی با تاکید بر اینکه اولویت کارها و برنامه ها باید خدمتگزاری به مردم باشد، گفت: شهرستان خواف دارای سه مزیت ملی است، اول معادن سنگ آهن که اثرات گسترده اقتصادی فرا ملی داشته و باید به بهترین وجه از این استعداد استفاده کرد، دوم باد که مزیت خدادادی است و متاسفانه از آن استفاده نمیشود در حالیکه به انرژی نیاز فراوان داریم، لذا برنامه استفاده از این بخش باید در دستور کار مسئولین قرار گرفته و اجرایی شود.

 

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مزیت سوم شهرستان خواف نیز مرز مشترک با کشور افغانستان است، همه مسایل دو کشور همسایه ایران و افغانستان مرتبط به هم است و ما در استان متمرکز بر مسایل اقتصادی هستیم که نیاز اساسی افغانستان بوده و شرایط مناسب در دو طرف مرز فراهم است، امیدواریم تفاهمات اولیه به مناسبات اجرایی منتهی شود.

 

وی گفت: همه مسئولین باید به حضور مردمی توجه داشته و زمینه فعالیت ایشان در عرصه اقتصاد را فراهم کنند، دولت وظیفه زمینه سازی دارد، مردم دارای فکر و اندیشه هستند، هم قدرت اجرایی و هم دارای سرمایه های خرد و کلان در اختیار دارند، باید موانع از راه فعالیت اقتصادی توسط دولت رفع شده و اساسا کمک و حمایت وظیفه اصلی حاکمیت در راه توسعه کشور است.

 

نظری از همه سرمایه گذاران و بخش خصوصی و تشکل های مردمی خواست به طور گسترده وارد عرصه اقتصادی شوند و گفت: باید بدانیم عرصه اقتصادی یک جنگ است و در این عرصه فقط میتوان با حضور مردم به پیروزی رسید و نظام ما در این موضوع تجربیات فراوانی دارد.

 

استاندار خراسان رضوی گفت: ظرفیت ها در استان و کشور فراوان است و مردم انگیزه اعتقادی و اقتصادی دارند و از این رو فعالیتهای سالم امکان پذیر است، باید به مردم اعتماد کرد. مردم ما مسلمان معتقد هستند و به فعالیتهای سودآفرین سالم و پاک علاقه و اعتقاد دارند، پس راه مشخص و بدون ابهام است و باید همه تلاش کنیم در بازه کوتاه اقتصادی مشکلات مردمی به دست خودشان برطرف شود.

کد خبر 1115127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha