تجلیل از۵۰ نفر از ناشران و  فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در سیستان و بلوچستان

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه به عشایر استان، کتاب اهدا می شود، گفت: بیش از ۵۰ نفر از ناشران و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در استان مورد تجلیل قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «عباس باقری» در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: کتاب در فرهنگ اسلامی دارای اهمیت است.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تردیدی نیست که کشورمان از قدمت دیرینه ایی در توجه و اعتنا به ساحت کتاب برخوردار است، ادامه داد: در فرهنگ اسلامی همواره از کتاب با احترام یاد می شود.

 

باقری  با اشاره به اینکه بیست و نهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی از 24 آبان تا 1 آذرماه در سیستان و بلوچستان گرامی داشته می شود، گفت: ادای احترام به شهدا به ویژه شهدای اهل قلم، خرید کتاب از مولفان و نویسندگان استان، اهدای کتاب به جامعه مخاطب، رونمایی از نمایشگاه کتاب اهل قلم استان،  بازدید از کتاب فروشی ها و انتشاراتی ها، تقدیر از کتاب فروشی ها،  اهدای کتاب به حاشیه نشینان، از جمله ویژه برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی است.  

 

وی با بیان اینکه آیین بزرگداشت زنده یاد استاد غلامعلی رئیس ذاکرین در زاهدان در هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می شود، افزود: آیین رونمایی نقد و بررسی تازه کتاب  اهل قلم استان،  مراسم معرفی چهار کتاب اثرگذار در فرهنگ ایران، جشنواره کتاب عشایر، جشن کتاب در  هاتک شهرستان  خاش  تا میرجاوه ، دیدار اهل قلم و پژوهشگران با بزرگان استان، رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر  کتاب دفاع مقدس و تجلیل از بیش از 50 نفر از اهالی اندیشه و کتاب از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: جشنواره کتاب برای اولین بار برای عشایر سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

کد خبر 1115514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha