یازدهمین نشست «سه‌سرزمین یک‌زبان» برگزار می‌شود

یازدهمین نشست «سه‌سرزمین یک‌زبان» با حضور نویسندگانی از آلمان، سوئیس و اتریش روز دوشنبه ۲۴ آبان به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، یازدهمین نشست «سه سرزمین یک زبان» با داستان‌خوانی و گفت‌وگو با دانیلا دانتس از آلمان، روت شوایکرت از سوئیس و بیرگیت بیرنباخر از اتریش روز دوشنبه ۲۴ آبان در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار و به‌طور زنده در فضای مجازی پخش می‌شود.

این‌نشست‌ها از سال ۱۳۹۰ با همکاری رایزنی فرهنگی آلمان، سوئیس و اتریش تشکیل می‌شود و بر ایجاد شناخت و تعامل میان اهل قلم این سه کشور و اهل فرهنگ و علاقه‌مندان ایرانی تاکید دارد.

دانیلا دانتس نویسنده، مورخ تاریخ هنر، شاعر معروف معاصر در زبان آلمانی است متولد ۱۹۷۶ در آیزناخ. او دانش آموخته‌ ادبیات آلمانی و تاریخ هنر در توبینگن، پراگ، برلین، الیپزیگ و هاله است، با پایان‌نامه‌ دکتری در زمینه‌ تاریخ معماری. ریاست خانه‌ شیللر در رودولشتات را برعهده دارد و در دانشگاه هیلدسهایم به تدریس مشغول است. این شاعر در کرانیشفلد شهر تورینگن زندگی می‌کند و جوایز و نشان‌هایی از آن خود کرده است، از آن جمله: جایزه‌ راینر مالکوفسکی (مشترکا با میرکو بونه)؛ بورسیه‌ فرهنگستان آلمان در رم، بورسیه‌ی لندن از بنیاد ادبیات آلمانی، جایزه‌ آلمانی «نچرال رایتینگ»، جایزه گونترکونرت و...برخی آثار منتشر شده‌اش عبارتند از: گریزهای طولانی، «ف»، زریمونت، پونتوس و ....از او کتاب برای کودکان و جستارهای زیادی منتشر شده است.

بیرگیت بیرنباخر، متولد ۱۹۸۵، به عنوان یک نویسنده مستقل با خانواده‌اش در سالزبورگ اتریش زندگی می‌کند. در سال ۲۰۱۶ اولین رمان او «ما بدون نهنگ» و در سال ۲۰۲۰ دومین رمان او «من در سوی خویش» منتشر شد. آثار ادبی او جوایز متعددی دریافت کرده و به چندین زبان ترجمه شده است. او در حال حاضر روی سومین رمان خود کار می‌کند.

روت شوایکرت هم متولد ۱۹۶۴ در لوراخ به دنیا آمده و در سوئیس بزرگ شده است. در حال حاضر با خانواده‌اش در زوریخ زندگی می‌کند و به کار نویسندگی و نمایشنامه‌نویسی مشغول است. در سال ۱۹۹۴ با مجموعه داستان بسیار هوشمندانه خود «بادام زمینی‌ها. کشتن» وارد عرصه نویسندگی شد. پس از آن رمان‌های «چشم‌ها بسته»، «اوهایو»، «همین‌طور که پیر می‌شویم» و شرحی از زندگی خودش با عنوان «روزهایی مثل سگ‌ها» از این نویسنده منتشر شده است. شوایکرت به‌پاس آثارش برنده جایزه مسابقه ادبی اینگبورگ باخمن و بورس تحصیلی برتلزمان، جایزه بنیاد نویسندگان سوئیس و جایزه نویسنده شهر برگن انکهایم، جایزه هنر شهر زوریخ و جایزه زولوتورن شده است.

یازدهمین‌نشست «سه‌سرزمین یک‌زبان» روز دوشنبه ۲۴ آبان از ساعت ۱۵ برگزار و به‌طور زنده از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به‌نشانی ketabofarhang پخش می‌شود.

کد خبر 1115533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha