صدا و سیمای کرمان مناظراتی میان موافقان و مخالفان واکسن برگزار کند

استاندار کرمان با بیان اینکه تریبون باید در اختیار مخالفان واکسن هم قرار بگیرد تا آنان نیز سخنان خود را بگویند؛ گفت: اما صلاح کشور در واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، شنبه(۲۲ آبان)در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بر لزوم آمادگی همه دستگاه ها برای اجرای جدید طرح محدودیت های هوشمند تاکید کرد و گفت: تنها طرحی که به بهبود وضعیت بیماری کرونا کمک می کند، طرح شهید سلیمانی است که باید در محلات اجرا شود.

 

 


استاندار کرمان به روند افزایشی بیماری در استان های همجوار و اهمیت واکسینه شدن ۸۵ درصدی جمعیت استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اما تنها ۵۸ درصد جمعیت استان نوبت اول واکسن را دریافت کردند که نسبت به میانگین کشوری پایین و دلیل آن میزان پایین واکسیناسیون در بعضی از شهرهای استان است‌.

 

 




وی با اشاره به اینکه تزریق واکسن مخالفان و موافقانی دارد که تریبون صدا و سیما باید در اختیار هر دو قرار بگیرد تا با استدلال خود به اقناع سازی بپردازند؛ اظهار کرد: هر چند صلاح کشور در واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

 





زینی وند با اشاره در پیش بودن دومین سالگرد شهید سلیمانی گفت: زوار شهید سلیمانی مرتب به صورت تصاعدی از جاهای مختلف افزایش داشته و فعلاً برنامه ای برای محدودیت اعلام نکردیم اما اگر وضعیت سخت شود مثل سال گذشته ممکن است تردد زوار را حتی در مبدا محدود کنیم.

 




وی ادامه داد: قدم زاور شهید سلیمانی بر چشم ما است اما هم در بیت الزهرا و هم در گلزار شهدا فرمانداری و دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت باید با قرار دادن ناظرین بهداشت خط سیری برای رفت و آمد زائرین تعیین کنند و پروتکل های بهداشتی با حفظ شان و احترام زوار شهید سلیمانی تعریف شود.
 

 

 


استاندار کرمان تصریح کرد: در یکی دو ماه پیش رو، کرمان در خطرترین استان است زیرا مقصد زوار خواهیم بود.

 

 



در این نشست، فرماندار کهنوج از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس علت تغییر رنگ شهرستان از آبی به زرد را مبهم دانست و گفت: این تغییر رنگ در حالی اعلام شده که تاکید بر رعایت فاصله اجتماعی و نظارت بر این امر، استفاده از ماسک، واکسیناسیون ۹۰ درصدی و کاهش بیماران حتی در بعضی روزها به صفر وجود دارد.


 

کد خبر 1115726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha