بیش از ۸۵ درصد مرگ و میرها مربوط به واکسن نزده ها است

کیانی گفت: بیش از ۸۵ درصد مرگ های فعلی کرونا مربوط به کسانی است که واکسن را دریافت نکرده اند بنابراین واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی مهمترین اقدام برای جلوگیری از بروز موج ششم کرونا محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد علی کیانی» امروز شنبه (۲۲ آبان) در جمع خبرنگاران بیان کرد: بررسی های انجام شده از نتایج واکسیناسیون در جهان نشان می دهد که افرادی که واکسن را دریافت نکرده اند خطر مرگ و میر در آنها تا 40 برابر بیشتر است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: بیش از 85 درصد مرگ های فعلی مربوط به کسانی است که واکسن را دریافت نکرده اند بنابراین از تمامی کسانی که تا کنون برای واکسیناسیون اقدامی نکرده اند می خواهیم برای سلامتی خود، خانواده و افراد جامعه در این برنامه مشارکت داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر باید همگان مسئولیت اجتماعی خود را در راستای افزایش ایمنی جامعه مورد توجه قرار دهند تصریح کرد: واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی مهمترین اقدام برای جلوگیری از بروز موج ششم کرونا محسوب می شود.

 

کیانی با بیان اینکه نمی توان به شکل کامل پیش بینی از کرونا داشت؛ اظهار کرد: در این راستا تمام حوزه های بهداشت و درمان دانشگاه در آماده باش کامل و تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز نیز برای مواجهه با پیک ششم کرونا پیش بینی شده است تا در صورت نیاز به بهترین شکل ممکن به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی خدمات رسانی نمود.

 

 

کد خبر 1115740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha