چاپ کتاب در استان اصفهان ۱۰ درصد افزایش یافته است/ ظرفیت مساجد در توسعه فرهنگ کتابخوانی

حجت الاسلام معتمدی گفت: نزدیک به ۲ هزار کتاب در یکسال گذشته در استان اصفهان به چاپ رسیده که نسبت به زمان مشابه قبل از آن ۱۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی«، در نشست خبری هفته کتاب و کتابخوانی به برنامه های این هفته و اقدامات یک سال گذشته این اداره کل در حوزه کتاب اشاره کرد و اظهارداشت:

ارائه مجوز چاپ کتاب یکی از ماموریت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در این موضوع در استان اصفهان رشد داشته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: از آبانماه سال گذشته تاکنون نزدیک به 2 هزار کتاب در یکسال گذشته در استان اصفهان به چاپ رسیده که نسبت به زمان مشابه قبل از آن 10 درصد رشد داشته و در همین مقطع نیز بیش از 2 هزار 850 جلد کتاب مجوز پیش از چاپ گرفته اند که بیش از 2 هزار 260 مورد آن اعلام وصول شده است.

 

وی اضافه کرد: از میان کتب اعلام وصول شده بیش از هزار 850  عنوان آن چاپ اول و 413 عنوان چاپ دوم بوده که در این شاخص نیز در یک سال رشد 12 درصدی داشته ایم.

 

حجت الاسلام معتمدی از فعالیت 357 ناشر، 472 چاپخانه و بیش از 310 فروشگاه کتاب در استان اصفهان خبرداد و گفت: فعالیت این مراکز در تامین کتاب و گسترش فرهنگ مطالعه مورد مهم و از شاخص های ارزیابی این عرصه است.

 

*ظرفیت مساجد در توسعه فرهنگ کتابخوانی

 

وی به اهمیت مطالعه در بیان قرآن، ائمه معصومین و رهبران انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهارداشت: مطالعه و خواندن از آغازین نزول آیات قرآن بر پیامبر اسلام مورد تاکید بوده و همواره ائمه معصومین به این موضوع مهم توجه و دقت داشته اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری نیز بر این امر مهم تاکید داشته اند و توصیه مطالعه روزانه داشته و در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز کتاب مورد تایکد سران است و به همین خاطر یک هفته به این موضوع مهم اختصاص یافته و در توسعه کتابخانه ها و ارائه مجوز اهتمام هست.

 

وی با اشاره به ظرفیت مساجد در توسعه فرهنگ مطالعه و یکی از کارکردهای فعال آنان در این عرصه اظهارداشت: ظرفیت مساجد در توسعه فرهنگ کتابخوانی مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای سیاست گذاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان به فعالیت کتابخانه های مساجد و نقش فعال در این حوزه اشاره کرد و گفت: دسترسی به کتابخانه با راه اندازی کانون ها تسهیل شده است.

 

وی به برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در استان اصفهان اشاره کرد و اذعان داشت: 300 برنامه در این هفته در سراسر استان اصفهان اجرا می شود که 52 مورد آن به صورت شاخص استانی در قالب مسابقه، جشنواره و رویدادهای انگیزشی اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام معتمدی برگزاری اختتامیه پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی، تجلیل از نویسندگان، رونمایی از تعدادی از کتب تازه نشر، برگزاری نشست های کتابخوانی، تکریم و معرفی چهره های برتر کتابخوانی کودک و نوجوان، طرح پاییزه کتاب و برپایی نمایشگاه را از جمله برنامه های این هفته اعلام کرد.

کد خبر 1115814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha