۱۶۷ کتابخانه عمومی مخزن دار در مساجد چهارمحال و بختیاری دایر است

مظاهری گفت: در استان چهارمحال و بختیاری ۱۶۷ باب کتابخانه عمومی مخزن دار زیر مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد شکل گرفته که هم اکنون با بیش از ۲۶ هزار عضو و ۳۵۲ هزار جلد کتاب مشغول فعالیت می باشند.

«محمدرضا مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: در استان چهارمحال و بختیاری ۱۶۷ باب کتابخانه عمومی مخزن دار زیر مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد شکل گرفته که هم اکنون با بیش از ۲۶ هزار عضو و ۳۵۲ هزار جلد کتاب مشغول فعالیت می باشند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین اقشار مختلف جامعه گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی احترام به دانایی و فهم جامعه است.

 

وی با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه گشودن و خواندن کتاب توسط اقشار مختلف جامعه، گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی در حقیقت احترام به دانایی و فهم جامعه است.

 

مظاهری اظهار داشت: کتاب برای نسل جوان یار مهربان و آینده ساز است لذا هر کس با علم و ادب آشنا شود برایش آینده درخشانی می توان متصور کرد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: برای تربیت فرزندان با معرفت باید آنها را با کتاب مانوس کنیم، انس گرفتن با کتاب سرچشمه بسیاری از نیکی ها است.

 

وی گفت: اولویت برنامه های اجرایی در هفته کتاب و کتابخوانی باید انگیزه بخشی و تشویق بچه های مسجد به فعالیت ثمربخش در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان باشد تا منجر به دانایی بچه های مسجد شود.

 

مظاهری با بیان اینکه در سال ۱۳۷۲ هجری خورشیدی ۲۴ آبان به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی تعیین شده، افزود: سال ۱۴۰۰ و در بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار دانایی؛ مانایی برنامه های متنوعی از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه برگزار می شود.

 

کد خبر 1115926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha