کتاب «جریان های اخلاق پژوهی در تمدن اسلام» منتشر خواهد شد

فرامرز قراملکی با اشاره به اینکه از موضع سازمان علمی فرهنگی شعار امسال هفته کتاب تسهیل مواجهه مردم با کتاب است، گفت: اولین کتاب علمی بسیار معتبر دانشگاهی به نام جریان های اخلاق پژوهی در تمدن اسلام در پنج جلد منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «احد فرامرز قراملکی» امروز (۲۳ آبان) در نشست خبری هفته کتاب و کتابخوانی ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع)گفت:از موضع سازمان علمی فرهنگی شعار امسال هفته کتاب تسهیل مواجهه مردم با کتاب است، با کتاب انواع مواجه ها می توانیم داشته باشیم و همه آنها می تواند سطحی و ژرف نگر باشد بنابراین سازمان این اهتمام را دارد تا کسانی که با کتاب سر و کار دارند مواجهه آنها با کتاب تسهیل شود.

 

مدیر عامل بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی با بیان اینکه نکته دوم از موضع سازمان علمی فرهنگی این است که خوشبختانه این سازمان مطالعه ای در زمینه جایگاه آستان قدس در حوزه نشر کشور راه انداخته، افزود:در مورد بنیاد پژوهش ها مقداری ادامه دهنده تولیداتی هستیم که قبل از ما تحت سیاست گذاری های که وجود داشته رقم خورده است به خصوص در علوم قرآنی و دانش نامه نویسی.

 

وی ادامه داد:سیاست های تحولی بنیاد در مقوله کتاب را می شود در یک جمله عمومی سازی دانش خلاصه کرد، امروز در جهان تولید دانش دو سرنوشت آکادمیک و عمومی سازی پیدا کرده است.

 

فرامرز قراملکی گفت:در عمومی سازی به چهارچوب نظری پاییند هستیم و دانش را با حفظ اصالت عمومی سازی می کنیم به همین دلیل اتاق های فکری تشکیل دادیم تا به هدف مورد نظر برسیم تا هم پایبند به جنبه های علمی باشیم و هم در سطح عمومی تولیدات داشته باشیم.

 

مدیر عامل بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه این نگاه تحول ما را به تولید آثاری که علاوه بر داشتن این ویژگی های، محدود است به اهداف آستان قدس رضوی، اظهارداشت:اولین کتاب علمی بسیار معتبر دانشگاهی به نام جریان های اخلاق پژوهی در تمدن اسلام در پنج جلد منتشر خواهد شد.

 

وی اظهارداشت:بنیاد پژوهش ها به شعار سازمان علمی فرهنگی آستان قدس وفادار است و باید کمک کنیم تا جامعه در سبد خریدش کتاب را داشته باشد.

 

فرامرز قراملکی گفت:یکی از مباحثی که در تولید علم و کتاب قرار دادیم زیارت متعالیه است، یک سیاست تحولی داریم و اتاق فکر زیارت متعالیه را تشکیل دادیم، زیارت متعالیه غیر از اینکه تحلیل مفهومی میخواد به عوامل متعددی وابسته است.

کد خبر 1116063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha