برنامه های هفته کتاب استان یزد از مدرسه ولایت یزد آغاز شد

برنامه‌های هفته کتاب استان یزد با حضور مدیرکل‌فرهنگ‌وارشاد‌اسلامی استان یزد در محل مدرسه ولایت یزد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از  یزد، مراسم افتتاحیه برنامه‌های هفته کتاب استان یزد با حضور مدیرکل‌فرهنگ‌وارشاد‌اسلامی استان یزد در محل مدرسه ولایت آزادشهر یزد برگزار شد.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل‌فرهنگ‌وارشاد‌اسلامی استان یزد در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته کتاب گفت: این هفته فرصت مناسبی برای توجه بیشتر به کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود: کتاب به عنوان نعمت الهی است و خداوند متعال نیز برای بندگان خود کتاب هدیه داده است.

جوادیان‌زاده بیان کرد: شعار امسال هفته کتاب « جای خالی را با کتاب خودب پرکنیم» است که این شعار به دوست بودن با کتاب در لحظه های تنهایی و سرگرمی اشاره می‌کند.

مدیرکل‌فرهنگ‌وارشاد‌اسلامی استان یزد ادامه داد: ما اگر فرزندان خود را از کودکی به کتابخوانی دعوت کنیم به خوبی می‌توانیم تربیت کودکان را در مسیر درست قرار دهیم.

وی بیان کرد: ما باید با فراهم کردن فضا، کمک کنیم تا مطالعه و کتابخوانی فرزندان خارج از کنکور نیز ترویج پیدا کند و با حضور در کتابفروشی‌ها و انتخاب کتاب، روح و روان آنها را تربیت کنیم.

جوادیان‌زاده گفت: بچه‌ها باید فضایی داشته باشند که بتوانند مطالعه و کتابخوانی خود را به خوبی دنبال کنند.

ملانوری، معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد نیز در این مراسم گفت: کتاب و کتابخوانی به عنوان دو مولفه اصلی برای تربیت فرزندان ما است که به خوبی می توانیم از طریق آموزش و پرورش آن را دنبال کنیم.

وی افزود: هر کتابی که تالیف می‌شود قطعا نکاتی در آن است که می تواند برای ما در زندگی موثر باشد و ما نیز باید از هر فرصتی استفاده کنیم تا بتوانیم در مسیر کتاب و کتابخوانی قرار گیریم.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: مخاطب اصلی ما دانش‌آموزان هستند که در این دوسال در مدارس حضور نداشتند و این بیشترین ضرر برای ما بود اما با این وجود سعی کردیم تا با ترغیب خانواده‌ها به مطالعه و کتابخوانی در جهت تقویت و تربیت دانش آموزان گام برداریم.

وی گفت: هدف ما در آموزش و پرورش اهل تفکر و تعقل شدن دانش‌آموزان است.

در پایان این مراسم نیز از طرح های ابتکاری کتابخوانی مدرسه ولایت با حضور مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد  و اداره کل آموزش و پرورش یزد افتتاح شد.

کد خبر 1116130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha