کتابداران چراغ کتابخوانی را در دوران کرونا روشن نگه داشتند

مختارپور معتقد است کتابداران در ایام شیوع کرونا در ایران با وجود مشکلات و تنگناهای ارایه خدمات کتابخانه ای، به اشکال مختلف چراغ کتاب و کتابخوانی را در کشور روشن نگه داشتند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، علیرضا مختارپور امروز 24 آبان در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در تالار وحدت برگزار شد، گفت: خدا را شکر می کنم که بار دیگر در جمع شما همکاران عزیز هستم. هر سال از جمع معدودی از شما تقدیر می شود اما در حقیقت همه شما کتابداران برگزیده هستید.

 

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور اظهار داشت: کتابداران در بیش از یک سال و نیم که از شیوع کرونا در کشور می گذرد با تحمل مشکلات و تنگناها و محدودیت ها در ارایه خدمات کتابخانه ای به شکل های مختلف از طریق جلسات نقد در فضای مجازی و ارسال کتاب برای اعضا چراغ کتاب و کتابخوانی را در کشور روشن نگه داشتند.

 

وی با بیان اینکه از سال 1393 تاکنون نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مسیر تازه ای قرار گرفت، عنوان کرد: امکان توفیق برای نهاد به وجود آمد که گسترش کمی و کیفی خدمات کتابخانه ای گسترش دسترسی به کتابخانه ها بهبود نسبی شرایط معیشتی همکاران و آغاز فعالیت های نوین کتابخانه ای و مشارکت در فعالیت های اجتماعی فرهنگی نمونه ای از این تحول است.

 

مختارپور خاطرنشان کرد: امیدوارم خداوند تلاش صادقانه همه همکاران و کتابداران در عرصه کتاب را مورد قبول قرار دهد. در ماه های آغازین شروع خدمت دولت مردمی اطمینان به گسترش فرهنگ کتابخوانی و حمایت از شان و منزلت کتابداران بیش از پیش حس می شود. از حمایت های نماینده های مجلس که در بودجه امسال امکان فعالیت بهتر برای کتابخانه ها را فراهم کردند، تشکر کردند. همچنین از آقای اسماعیلی وزیر فرهیخته فرهنگ که در همین مدت کوتاه در عمل توجه و حمایت خود را نسبت به عرصه های فرهنگ و هنر به ویژه نهاد کتابخانه ها و کتابداران عزیز نشان دادند، صمیمانه تشکر می کنم.

 

 

کد خبر 1116396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha