برنامه توسعه نهایی حرم امام حسین(ع) در استان کربلای معلی

بخش پروژه های مهندسی و فنی در آستان مقدس حسینی از برنامه توسعه نهایی حرم امام حسین(ع) در استان کربلای معلی پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری امام حسین(ع)، مهندس «حسین رضا مهدی» رئیس بخش پروژه های مهندسی و فنی در آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: آستان مقدس حسینی و مدیریت آن همیشه برای خدمت به زایران و فراهم کردن بهترین وسایل که تسهیل در انجام مراسم زیارت حرم امام حسین(ع) کمک می کند،  تلاش می کند.

 

حسین رضا مهدی افزود: پس از سقوط رژیم صدام، همه مناسبت های مذهبی معروف به مراسم ها با حضور میلیون ها زایر داخل و خارج از عراق برپا می شود. به همین دلیل مدیریت آستان مقدس حسینی اقدام به بازسازی فضای قبلی و توسعه آن کرد.

 

وی ادامه داد: توسعه حرم در دو مرحله اجرا می شود. مرحله اول توسعه داخلی است که شامل چهار سرداب (القبله، الحجة، الشهداء و الرأس الشریف) و پروژه حائر حسینی است. مساحت چهار پروژه به بیش از چهار هزار متر مربع و مساحت حائر حسینی به 20 هزار متر مربع می رسد.

 

مهدی اعلام کرد: مرحله دوم این طرح توسعه خارجی اطراف صحن حسینی است که شامل صحن حضرت زینب(ع) از ضلع جنوبی، صحن امام حسن(ع) از ضلع جنوب شرقی از باب القبله به سمت منطقه بین الحرمین، صحن امام حجت(عج) از ضلع شرقی منطقه بین الحرمین و صحن حبیب بن مظاهر الاسدی از ضلع غربی است.

 

رئیس بخش پروژه های مهندسی و فنی در آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: آستان مقدس حسینی این پروژه را به دو علت به مراحل متعدد تقسیم شد که علت اول تعطیل نشدن کامل شهر به خاطر کارها و علت دوم عامل اقتصادی و تملک زمین است.

 

وی گفت: این طرح شامل توسعه است که از طریق دو کمیته وابسته به آستان مقدس حسینی و عباسی و کمیته های وابسته به طرف های مورد نظر وابسته به دولت انجام شد.

مهدی افزود: این طرح قرار است به مدت 30 سال از آغاز سال 2014 میلادی اجرا شود و مساحت آن نیم میلیون متر مربع است. مساحت پیشین صحن داخلی حسینی به شش هزار می رسد و مساحت کل صحن 15 هزار متر مربع است.

 

آستان مقدس حسینی کار پروژه صحن حضرت زینب(ع) در ضلع جنوبی حرم امام حسین(ع) ادامه می دهد. مساحت آن بیش از 150 هزار متر مربع است.

کد خبر 1116574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha