مدرسه علمیه «منصوریه» سند تشیع مردم شیراز است

آیت الله حدائق گفت: به فرمایش مرحوم آیت الله «ایمانی»، مدرسه علمیه «منصوریه» سند تشیع مردم شیراز است که بیش از ۶۰۰ سال برای ترویج معارف اهل بیت (ع) خدمت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «علیرضا حدائق»، امروز (دوشنبه 24 آبان) در سلسله نشست های اخلاق مهندسی در محضر علما که در مدرسه علمیه «منصوریه» شیراز گفت: برای احیای قبور مفاخر شیراز باید تلاش شود و نباید شاهد این باشیم که مدرسه علمیه «دارالشفا» شیراز در 800 سال گذشته پس از وقوع زلزله و تخریب بازسازی نشود.

مسئول مدرسه علمیه «منصوریه» شیراز افزود: به فرمایش مرحوم آیت الله «ایمانی»، مدرسه علمیه «منصوریه» شیراز، سند تشیع مردم شیراز است که بیش از 600 سال برای ترویج معارف اهل بیت (ع) خدمت کرده است.

وی اضافه کرد: بنیانگذار این مکان مقدس شخصیتی بسیار بزرگ به نام سیدالحکما، سید المحققین والمدققین، سید «صدرالدین محمد دشتکی» که در خانه خود به شهادت رسید که به نام سید «سند» معروف و از نقاط مختلف جهان برای ادای احترام به این شخصیت بزرگ می آیند اما برخی در شیراز هنوز خبر ندارند که آرامگاه سید «سند» و سید «شهید» کجاست.

آیت الله حدائق عنوان کرد: چندین سال قبل روزی با من تماس گرفتند که 24 نفر از فلاسفه آلمان پشت در مدرسه علمیه «منصوریه» شیراز هستند و اجازه ورود می خواهند تا به سید «سند» عرض ارادت داشته باشند و پیش از ظهر خود را به مدرسه رساندم و 22 آقا و 2 خانم که همگی مسیحی و یهودی بودند و یک مترجم نیز به همراه داشتند و با یک تور جهانگردی به پاس ادب و احترام به اساتید  وفلاسفه صاحب نظر تاریخ به ایران آمده اند که یکی از برنامه های آنان آمدن کنار قبر سید «سند» بود.

وی ادامه داد: یکی از اساتید دانشگاه کالیفرنیای آمریکا که شیعه و مسلمان بود نیز که چهار سال پیش به شیراز آمده بود خواهش کردند که یک شب کنار تربت سید «سند» به عبادت بپردازد.

آیت الله حدائق با تاکید بر لزوم احیای قبرستان «دارالسلم» شیراز عنوان کرد: مسئولان شهر برای احیای این قبرستان باید همت کنند زیرا بسیاری از بزرگان شیراز همچون جعفر نعل بند رسول الله، شیخ مفید شیراز، محمود دهدار، صفه تربت، صفه سادات در آن دفن شده اند و سند افتخار شیعه هستند.

وی با اشاره به ویژگی های رسول الله (ص) گفت: خداوند در تبیین رسول الله (ص) فرمود که پیامبر (ص) شخصیتی مردمی و برخاسته از مردم بود و مسئولان باید بدانند اگر در میان مردم بودند هنر کرده اند زیرا پیامبر (ص) مدیری بودند که در میان مردم حضور داشتند.

آیت الله حدائق ادامه داد: مدیری در تراز انقلاب است که خدمت به مردم را قبول کند و مدیرانی که با مردم هستند بر دلها حکومت می کنند برخی مدیران هم بر تن ها حکومت می کنند و شهید سلیمانی از این جهت سردار دلها بود که در میان مردم بود.

کد خبر 1116620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha