رصد آسیب ها و ارائه راهکار در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آران و بیدگل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل از برگزاری نشست هم اندیشی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این نشست ها رصد و بررسی آسیب های فرهنگی و اجتماعی شهرستان و ارائه راهکار در این حوزه است.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: نشست هم اندیشی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هدف رصد و بررسی آسیب های فرهنگی و اجتماعی شهرستان و ارائه راهکار در این حوزه با حضور امام جمعه ، مدیران فرهنگی و انقلابی و فعالان حوزه فرهنگ دینی و ارزشی در دفتر امام جمعه آران و بیدگل برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان آران و بیدگل با تأکید بر اینکه باید آسیب شناسی را از خود شروع کنیم گفت:  همه ارگان ها فعالیت فرهنگی انجام می دهند لذا همه در انجام فعالیت های فرهنگی نقش مؤثر دارند پس بهتر است که فعالیت های فرهنگی به صورت جزیره ای انجام نگیرد و با مشارکت، همراهی و همدلی برنامه هایی مشترک تدوین شود تا شاهد نتایج خوبی باشیم.

 

ضابطی اضافه کرد: مادامی که ذائقه و فرهنگ جامعه در برنامه ها ملاک قرار نگیرد و سه پارامتر کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را دارا نباشد خروجی اثربخشی نخواهد داشت.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل افزود: برای حل مسائل شهر بایستی مسائل و مشکلات در همه حوزه ها رصد شود بعد چاره اندیشی کنیم و سپس از ظرفیت دستگاه ها استفاده کنیم و به اولویت ها بپردازیم.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان آران و بیدگل در خصوص نحوه برگزاری جلسات جبهه فرهنگی شهرستان که بهتر است به صورت گفتمانی و پرسش و پاسخ باشد ادامه داد: شالوده جبهه فرهنگی، گفتمان اعضا، ساز و کار و ضمانت اجرایی آن مشخص شود و اعضای این جلسات ثابت و قائم به شخص باشند ضمن نظرخواهی از مردم جامعه از نخبگان و اندیشه وزان استفاده کنیم تا آسیب شناسی شود.


ضابطی تصریح کرد: بهتر است در جبهه فرهنگی از اقشارجوان، نخبگان، اندیشمندان، فعالان عرصه فرهنگی و مذهبی، حوزه ها، دانشگاهیان و اندیشه ورزان بویژه از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی استفاده شود.


وی ابراز امیدواری کرد: نگاه فرهنگی مسئولین و متولیان این امر در شهر رو به  جلو باشد و مسائل فرهنگی در صدر و اولویت کارها قرار گیرد چرا که زمانی فرهنگ قوی و نفوذناپذیر می شود که به عنوان یک امر مهم و اولویت دار مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1116874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha