برگزاری مراسم سوگواری وفات حضرت معصومه (س)

مراسم سوگواری وفات حضرت معصومه (س) با حضور جمعی از اساتید حوزه و طلاب در مدرسه علمیه مشکاه رستگاران تهران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین «علی محمدی دوست» در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، گفت: مراسم سوگواری وفات حضرت معصومه (س) با حضور جمعی از اساتید حوزه و طلاب در مدرسه علمیه مشکاه رستگاران تهران برگزار شد.

 

مدیر حوزه علمیه مشکات رستگاران تهران با اشاره به سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر واضحی از خطبا و دانشمندان حوزه علمیه در مراسم سوگواری حضرت معصومه (س) گفت: ایشان به اهمیت علم و عقل در مکتب اسلام اشاره کرد.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین واضحی، مهم تر از علم عقل است چراکه عقل است که مسیر را نشان می دهد و علم شتاب دهنده حرکت به سوی مقصد است. حضرت فاطمه معصومه (س) در اوج علم و عقل بودند از این رو است که ایشان را عالمه غیر معلمه نامیده اند.

 

این خطیب توانمند جایگاه برجسته حضرت معصومه (س) اشاره کرد و گفت: از جمله امامزاده های واجب التعظیم هستند که زیارتنامه ایشان از طرف معصوم (ع) صادر شده است.

وی یادآور شد: دایر شدن حوزه علمیه قم به برکت حضور حضرت معصومه (س) در شهر قم بوده است.

 

مدیر حوزه علمیه مشکات رستگاران تهران یادآور شد: در ادامه مراسم سوگواری وفات حضرت معصومه (س) جمعی از ذاکرین اهل بیت (ع) به مدیحه سرایی پرداختند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی دوست در پایان گفت: مجالس مذهبی به مناسبت های مختلف ولادت ها و شهادت ها وفات با حضور شخصیت ها و ذاکران اهل بیت و سخنرانان مذهبی و خطبای دینی در مدرسه علمیه مشکاه رستگاران تهران واقع در خیابان وحدت اسلامی، بعد از بیمارستان رازی، نبش کوچه شهید خندان برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 1116960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha