کتاب و کتابخوانی مهجور است/ ضرورت رواج سنت کتابخوانی در جامعه

امام جمعه آران و بیدگل گفت: کتاب و کتابخوانی با گسترش فضای مجازی در جامعه بیش از پیش مهجور شده است، لذا سنت کتابخوانی باید در جامعه ترویج شود.

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب و کتابخوانی با گسترش فضای مجازی در جامعه بیش از پیش مهجور شده است، لذا سنت کتابخوانی باید در جامعه ترویج شود.

 

امام جمعه آران و بیدگل افزود: جامعه ای به سمت توسعه حرکت خواهد کرد که بتواند فرهنگ مهم توسعه را قبل از حرکت به سمت توسعه در اذهان تک تک افراد جامعه ایجاد کند و این مهم با ارتقای سرانه خرید کتاب و ایجاد فرهنگ کتابخوانی میسّر خواهد شد.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به اینکه مطالعه، انسان را از هويت خود با خبر مي‌کند، افزود: کتاب راه درست زيستن را به انسان مي‌ آموزد و همواره در تمامي دوره‌ها و زمان‌ها کمک حال بشر بوده است تا آدمي با انديشه‌هاي سالم در مسير درست زندگي گام بردارد.


وی ادامه داد: بدون شک مطالعه و کتاب خواني با بهره گيري از منابع مفيد و کاربردي علاوه بر افزايش سطح آگاهي و بينش خواننده کتاب، موجب افزايش سطح سواد جامعه و زمينه ساز رشد و پيشرفت کشور است. انتقال دانش و تجربيات بشر در طول زمان با روش‌هاي مختلفي صورت گرفته است تا بتوان اين دانش را به نسل‌هاي ديگر منتقل  کرد، کتاب و نگارش همواره اصلي‌ترين نقش در رشد و بالندگي حيات اجتماعي بشر را بر عهده داشته است.


امام جمعه آران و بیدگل در ادامه بیان داشت: بی شک کتاب گنجینه بی‌بدیلی است که معرفت را به ارمغان می‌آورد و میراثی ماندگار، پدیده‌ای باشکوه و با ارزش، عنصری رشد آفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر است که نقطه‌ آغاز رسالت و دعوت اسلامی نیز بر مبنای آن شکل گرفت و اعجاز اسلام، کتاب قرآن و راه رسیدن به اعماق آن تأمل و تدبر در آن است. 


حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: بی شک نقش مهم کتابداران و اطلاع رسانان در بنیان گذاری زیرساخت های آموزشی و پژوهشی و تاثیر ارزشمند آن ها در ارائه موثر و مطلوب خدمات آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی دانشگاه ها و حوزه های علوم دینی انکارناپذیر است.


وی ابراز امیدواری کرد: با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تقویت پیوند جامعه و کتاب شاهد بالندگی ، پویایی و شکوفایی هر چه بیشتر استعدادها و رشد و تعالی در جامعه بویژه جوانان ، دانش آموزان، طلاب و دانشجویان در سطوح مختلف حوزه های علمیه و دانشگاه ها در عرصه علم و دانش باشیم.

کد خبر 1117294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha