فرایند آموزش حضوری مدارس ابتدایی از اول آذر آغاز می شود

​ملانوری با اشاره به اینکه مدارس متوسطه دوم از نیمه آبان‌ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی‌شده است، گفت: مدارس متوسطه اول و ابتدایی نیز از اول آذر با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی فرایند آموزش حضوری خود را آغاز می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (27 آبان) در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هیچ فردی نباید در استان از آموزش محروم بماند، اظهار داشت: نباید دانش‌آموزی به‌خاطر دسترسی نداشتن به امکانات از تحصیل باز بماند لذا خیرین و آموزش‌ و پرورش با کمک سایر نهادها در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

 

وی با اشاره به اینکه شورای آموزش‌ و پرورش از جلسات بسیار مهم استان است چراکه هیچ زیرساختی مهم‌تر از آموزش‌وپرورش نیست، افزود: آموزش‌وپرورش زیرساخت و اساس همه کارها در اداره جامعه است.

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: در راستای بهتر برگزار شدن جلسات شورای آموزش‌وپرورش پیشنهاد می‌شود یک روز در ماه برای همیشه مشخص باشد که همه مسئولان مدعو این جلسه در شورا حضور داشته باشند تا مصوباتِ قوی‌تر و بهتری با بازدهی بالاتری داشته باشیم.

 

ملانوری با اشاره به اینکه مدارس متوسطه دوم از نیمه آبان‌ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی‌شده است، افزود: مدارس متوسطه اول و ابتدایی نیز از اول آذرماه با رعایت تمام نکات بهداشتی فرایند آموزش حضوری خود را آغاز می کنند.

 

وی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزان تاکنون به‌صورت حداکثری صورت‌گرفته است، بر پوشش کامل واکسیناسیون دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: با توجه به این‌که بیماری کرونا هنوز در جامعه وجود دارد مدارس با رعایت کامل تمامی نکات بهداشتی از جمله زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از مواد ضد عفونی و سایر نکات مورد تاکید وزارت بهداشت بازگشایی خواهند شد.

 

استاندار خراسان جنوبی افزود: طبق برنامه روزی صورت گرفته تا پایان آذرماه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آموزش حضوری را به حداکثر خواهیم رساند.

 

ملانوری با اشاره به آسیب‌های اجتماعی ناشی از دوران کرونا بر دانش‌آموزان گفت: تاکید شده‌است که با توجه به این‌که آسیب‌های اجتماعی ناشی از کرونا مردم را بسیار درگیر کرده‌است، مدیران مدارس و معلمان به این نکته نیز توجه داشته باشند و تدابیر لازم را در راستای این‌موضوع انجام دهند، چراکه دانش‌آموزان یک‌سال از فضای مدرسه دور بودند و گرفتار آسیب‌های زیادی شدند.

 

وی با بیان اینکه چنانچه حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی را بتوانیم در موضوع کرونا مدیریت کنیم، مابقی جامعه را می‌توان مدیریت کرد، گفت: آموزش‌وپرورش دستگاه پوتوانی از نظر نیروی انسانی است و نیروهای با استعداد و توان بالایی دارد که می‌تواند در زمینه‌های مختلف از جمله مشاوره به دانش‌آموزان از آن‌ها استفاده کرد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1117598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha