افتتاح کتابخانه عمومی زنده یاد عبدالعلی رحیمی در هرسین

در هفته کتاب، کتابخانه عمومی زنده یاد عبدالعلی رحیمی در شهرستان هرسین افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه؛ درهفته کتاب و کتابخوانی کتابخانه عمومی زنده یاد عبدالعلی رحیمی در شهرستان هرسین، با حضور معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه؛ حجت الاسلام دکتر محمد حسین اجرایی، امام جمعه شهرستان هرسین؛ عبادالله کنجوریان فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های شهرستان هرسین؛ خانواده مرحوم زنده یاد عبدالعلی رحیمی و سایر مسئولین ادارات شهرستان و مردم فرهنگی شهرستان هرسین  افتتاح شد.

 

معصومه حسنی خونسار، ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: کتابخانه عمومی زنده یاد عبدالعلی رحیمی در شهرستان هرسین ، با مساحت ۶۵۰ متر مربع از طرف خانواده ایشان به کتابخانه های عمومی به صورت حق انتفاع واگذار شده  و این کتابخانه با زیربنای ۱۱۰ متر مربع دارای بخش های مخزن اصلی، کودک، امانت کتاب و نشریات با کتابدار متخصص آماده خدمات به مردم فرهنگی شهرستان هرسین است.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی کرمانشاه  افزود: در شهرستان هرسین تاکنون ۶ باب کتابخانه عمومی فعالیت داشته اند کا از این کتابخانه ها ۴ باب شهری، ۱ باب کتابخانه روستایی و ۱ دستگاه کتابخانه سیار  است که با افتتاح کتابخانه زنده یاد عبدالعلی رحیمی این تعداد به ۷ کتابخانه افزایش پیدا می کند.
 

 

وی  گفت: مجموع منابع موجود در کتابخانه های شهرستان ۶۶ هزار نسخه و قریب به ۵ هزار عنوان و از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از  ۵۰۰ برنامه ترویجی کتابخوانی مطلوب و با کیفیت، در کتابخانه های شهرستان هرسین برگزار شده است.

 

حسنی خونسار تصریح کرد:  در این شهرستان جشنواره کتابخوانی رضوی تا به امروز ۲ هزار نفر مشارکت داشته اند که مشارکت در قالب های کیفی نسبت به شهرستانهای دیگر بسیار مطلوب بوده  و شهرستان هرسین قبل از شیوع ویروس کرونا به عنوان پایتخت شهر خواندن کشور معرفی شد و برنامه ریزی های فرهنگی اجرای این طرح هم انجام شده که متاسفانه به علت شیوع کرونا متوقف شد. 

 

در ادامه عبادالله کنجوریان در این افتتاحیه ضمن تبریک هفته کتاب گفت: خدا را شاکریم این خیرین ارزشمند در شهرستان هرسین وجود دارند وی از کار خیرخواهانه خانواده مرحوم زنده یاد عبدالعلی رحیمی قدردانی کرد.

 

سپس حجت الاسلام حسین اجرایی امام جمعه شهرستان هرسین گفت: اولین آیه ای که خداوند بر قلب پیامبر نازل کرد اقرء بود یعنی بخوان، لذا خداوند متعال در ابتدا انسان را به خواندن سفارش کرده است این مساله اهمیت خواندن و مطالعه را بیان می کند. 

 

وی افزود: کتاب و کتابخوانی مهمترین مسئله برای پیشرفت جامعه اسلامی است و تمام مسئولان شهرستان و مردم فرهنگی باید اهتمام ویژه نسبت به ترویج فرهنگ کتابخوانی داشته باشند.

کد خبر 1117986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha