۷۶۲ باب کتابخانه به کتابخانه های کشور اضافه شده است

به گفته توکلیان، در طی ۶ سال گذشته ۷۶۲ باب کتابخانه به تعداد کتابخانه های کشور اضافه و سرانه کتابخانه ها به بیش از ۲۱۴ هزار مترمربع افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور ظهر دوشنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی با آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در زنجان اظهار کرد: در ۶ سال گذشته ۷۶۲ باب کتابخانه به جمع کتابخانه های کشور افزوده شده است.

 

مهدی توکلیان با ابراز امیدواری بر افزایش تعداد کتابخانه در سال های آینده گفت: با ساخت این کتابخانه ها بیش از ۲۱۴ هزار مترمربع به سرانه کتابخانه ای کشور افزوده شده است.

 

وی با تاکید براینکه باید سرانه مطالعه کتاب هم با افزایش تعداد کتابخانه ها افزایش یابد، ادامه داد: ویروس کرونا تمام برنامه‌ها را تحت الشعاع قرار داد ولی در این دوران خدمات کتابخانه ها در کشور متوقف نشد و کتابداران ثابت کردند که نمی‌گذارند کتابخانه ها به تعطیلی کشیده شود و در فضای مجازی فعالیت کردند.

 

این مسئول بر ضرورت تبدیل کتابخانه های عمومی به باشگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی تاکید کرد و گفت: امروز خدمات ویژه کتابخانه ها به کودکان، کم بینایان، نابینایان و ناشنوایان و گروه‌ها و اقشار مختلف به خوبی انجام می‌شود.

 

توکلیان ضمن تاکید بر توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه، تصریح کرد: اکنون خدمات کتابخانه ای در کشور به ویژه در کتابخانه های مرکزی مطابق و مبتنی بر استانداردهای جهانی است.

کد خبر 1119078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha