فعالیت ۴۷شرکت دانش بنیان در سازمان بسیج علمی سپاه کربلا/ ظرفیت علمی نخبگان بسیجی برای توسعه استان استفاده شود

موذن خطاب به استاندار و نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به عدم باور و عدم استقبال از کارهای نخبگان بسیجی در استان، گفت: تقاضا داریم که مدیرانی در این حوزه فعال باشند که به این حوزه و همچنین بخش فناوری و نوآوری استان توجه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «محمد هادی موذن» امروز(یکم آذر)در مراسم دیدار نخبگان اقشار بسیج با نماینده ولی فقیه درمازندران که به مناسبت هفته بسیج در مجتمع اهل بیت(ع)ساری برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون هزار و ۴۷۷ نفر بسیجی ۷۸۰ نفر را حمایت مالی و مابقی مورد حمایت معنوی قرار گرفتند. 

 

 

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه کربلا مازندران افزود: در استان مازندران ۴۷ شرکت دانش‌بنیان وجود دارد، ۱۴ جشنواره و نمایشگاه برگزار کردیم، در استان ۳ هزار و ۵۰۰ عضو هیات علمی در حال آموزش هستند.

 

 

وی با اشاره به عدم باور و عدم استقبال از کارهای نخبگان بسیجی در مازندران گفت: تقاضا داریم که مدیرانی در این حوزه فعال باشند که به این حوزه و همچنین بخش فناوری و نوآوری استان توجه کنند.

 

 

موذن با بیان اینکه  یکی از سازمان‌هایی که در سطح استان مازندران از نخبگان و مبتکران دانشگاهی حمایت می‌کند سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران است که حمایت‌هایش بلاعوض است، اظهار کرد: خانه نخبگان در مرکز استان تشکیل شده و ۲۴۰ نفر از نخبگان فناور استانی در این خانه عضویت دارند.

 

 

وی با بیان اینکه از مجموع نخبگان حدود ۷۰ نفر در مرکز استان و بقیه در خانه نخبگان شهرستان‌های عضویت و فعالیت دارند، افزود:۶میلیون تومان کمک بلاعوض به طراح آماتور و برای طرح‌های نیمه صنعتی و صنعتی تا سقف ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض ارائه می شود.

 

 

موذن با بیان اینکه حمایت معنوی سازمان بسیج برای برخی از مبتکران بیشتر از حمایت مادی است، بیان کرد: در بحث پشتیبانی از جبهه مقابله با کرونا، یخچال نگهداری واکسن و فرآورده های خونی داشتیم اما برای ارسال واکسن به مناطق صعب العبور با چالش مواجه بودیم که یخچال با قدرت نگهداری واکسن تا 48ساعت بدون برق با همکاری شرکت ابتکار تجهیز طب یکتا تولید و در دست بهره برداری است.

 

 

وی به حمایت از طرح های حوزه زنبورداری اشاره کرد و افزود:دستگاه افزایش ایمنی و محصول زنبور عسل و دستگاه زهرگیر فرکانسی زنبور عسل نیز با حمایت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه کربلا تولید و به بهره برداری رسید و اکنون به کشورهای آلمان، آمریکا  وکانادا صادرات هم می شود.

 

 

موذن از حمایت این سازمان برای ساخت دستگاه روپوش کاغذ کلاسه برای اولین در ایران اسلامی خبر داد و افزود: شرکت هایی از استان های اصفهان و تبریز به دنبال خرید دستگاه این مخترع هستند.

 

 

وی از تولید انواع جلیقه بادی و نجات در شهرستان نور با حمایت این سازمان خبر داد و گفت: در مرکز رشد شهرستان جویبار دستگاه تولید ماسک تمام اتوماتیک نیز ساخته شد.

 

 

موذن به فعالیت۸مرکز رشد در شهرستان های ساری، بهشهر، قائم شهر، آمل و بابل اشاره و اظهار کرد: ۴۷شرکت دانش بنیان با ۲۵۷نفر عضو نیز ذیل سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه کربلا فعالیت دارند.

کد خبر 1119097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha