جشنواره ها زمینه ای برای ایجاد فرصت به ارائه توانمندی های هنرمندان است

بحرالعلومی ضمن تشریح برنامه های بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان اردبیل، گفت: جشنواره ها زمینه ای برای ایجاد فرصت به ارائه توانمندی های هنرمندان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «عبدالله بحرالعلومی» امروز (2 آذرماه) در نشست خبری بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان اردبیل در سالن شهدای هنرمند فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان گفت: بیست و نهمین دوره جشنواره تئاتر استان اردبیل در حالی اجرا خواهد شد که شیوع بیماری کرونا کاهش چشمگیری داشته و امسال خواهیم توانست این رویداد مهم فرهنگی و هنری را به صورت حضوری برگزار کنیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه دوره قبلی این رویداد فرهنگی و هنری به صورت غیر حضوری بود، تصریح کرد: هدف از اجرای این جشنواره ها ایجاد مودت در بین اهالی هنر و به وجود آوردن شرایط مناسب برای تعامل هنر و تلاش برای ارتقا سطح کیفی و کمی کارهای هنری است.

 

وی اظهار داشت: رقابت هنرمندان در عرصه های مختلف هنری جریان دارد و امسال شرایط خوبی برای برگزاری جشنواره های مختلف از جمله در رشته هنرهای نمایشی با حضور هنرمندان این عرصه به وجود آمده و تاکنون نیز 2 جشنواره شهرستانی در بیله سوار و خلخال برگزار شده است.

 

بحرالعلومی بیان کرد: آنچه که امسال این جشنواره را پر رونق تر از سال های قبل کرده است حضور اکثر هنرمند صاحب نام و ارائه هنرهای نمایشی در سطح کیفی بالا است که با افتخار به حضور این هنرمندان می بالیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این مطلب که انجمن هنرهای نمایشی استان نیز تلاش های مضاعفی برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره داشته اند، افزود: در این جشنواره یاد و خاطره هنرمندان سرشناس تئاتر استان از جمله زنده یادان عظیم اسدی، مجید واحدی زاده و یوسف جاوید گرامیداشت خواهیم داشت و مراحل مختلف برگزاری این جشنواره به یاد و نام این عزیزان نامگذاری شده است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: استقبال هنرمندان عرصه تئاتر استان از کارگاه های آموزشی بسیار زیاد بود که نشان از حضور نسل جوان در عرصه هنر استان بسیار چشمگیر خواهد بود.

 

بحرالعلومی خاطر نشان کرد: به زودی فراخوان جشنواره های جامع مرزداران برای گرامیداشت یاد و خاطره 3 شهریور بیله سوار، جشنواره تئاتر منطقه ای مغان در پارس آباد و جشنواره طنز شادمانه با هدف ارائه هنرهای نمایشی طنزگونه استان اجرایی خواهد شد.

 

کد خبر 1119421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha