تجاوز به یمن جنگی آمریکایی، صهیونیستی و سعودی است

سفیر یمن در تهران با بیان اینکه جنگ امروز یمن یک جنگ نظامی نیست و در سطوح مختلف نظامی، تمدنی و فرهنگی است، گفت: تجاوز به یمن جنگی آمریکایی، صهیونیستی و سعودی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، ابراهیم محمد الدیلمی در دومین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین با موضوع یمن محور تحول و خودباوری جهان اسلام با بیان اینکه جنگ یمن جنگ مظلومان در برابر مستکبران است، گفت: در این جنگ ما شاهد مقاومت همه جانبه مردم یمن در برابر مستکبران هستیم.

 

سفیر یمن در تهران خاطرنشان کرد: خیزش اسلامی مردم یمن در برابر متجاوزان و مستکبران تمدنی است و شهید الحوثی در مقابله با طرح های صهیونیستی و آمریکایی تاکید داشتند و معتقد بود که باید جهان اسلام برای مبارزه با این طرح های استعماری و استکباری متعهد شوند و با اتکا به خداوند در این مسیر حرکت کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان باید اختلافات و درگیری های میان خود را کنار بگذارند و در برابر طرح های استکباری صهیونیستی و آمریکایی با یکدیگر متحد شوند، گفت: این شهید معتقد است که آمریکا و رژیم صهیونیستی می خواهد بر جهان اسلام تسلط پیدا کند و باید مسلمانان در این ارتباط با یکدیگر متعهد شوند تا این طرح های استکباری با شکست روبرو شود.

 

سفیر یمن در تهران گفت: روز گذشته شاهد تظاهرات مردم یمن بودیم. این تظاهرات با حضور مردم در شهر صنعا برگزار شد و بار دیگر بر مبارزه با طرح های آمریکایی صهیونیستی تاکید کردند.

 

الدیلمی گفت: تجاوزی که به یمن صورت گرفته جنگ آمریکایی، صهیونیستی و سعودی است. مردم یمن در برابر این تظاهرات تاکید کردند که به پایداری خود در برابر متجاوزان ادامه می دهند. جنگ امروز یمن فقط یک جنگ نظامی نیست بلکه جنگی در سطوح مختلف تمدنی، نظامی و فرهنگی است.

 

وی گفت: مقاومت مردم یمن در برابر متجاوزان به الگویی برای جهان اسلام برای مقابله با طرح های استعماری آمریکا و صهیونیست ها تبدیل شده و متجاوزان یمن را ضعیف تصور می کردند و می پنداشتند می توانند به راحتی در آن پیروز شوند.

 

الدیلمی گفت: اکنون یمن به مکانی برای مقابله با طرح های صهیونیستی آمریکایی تبدیل شده و مقاومت در این منطقه ادامه دارد تا پیروزی نهایی محقق شود.

 

 

وی با بیان اینکه خواسته های مردم یمن در براب متجاوزان به حق است، اظهار کرد: همه متجاوزان باید این سرزمین را ترک کنند و خواسته دیگر مردم یمن پرداخت غرامت عادلانه از سوی متجاوزان به مردم یمن به دلیل تحمیل این جنگ چند ساله است.

 

این مقام مسئول یمنی در تهران از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مردم یمن قدردانی کرد.

کد خبر 1119467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha