راه رفع مشکلات اقتصادی از تقویت پول ملی می گذرد

حسن پور اشکذری با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی که باعث آشفتگی کنونی شده، به خاطر عدم تقویت پول ملی است و اگر پول ملی تقویت نشود «همین آش و همین کاسه است»، گفت: بودجه کشور روی پاشنه ۵۰ سال پیش می چرخد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامرضا حسن پور اشکذری» امروز (سه شنبه 2 آذر) در مراسم افتتاحیه دفتر بسیج تخصصی تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی فارس که به میزبانی این اتاق برگزار شد، گفت: خوشحالم در هفته بسیج در سومین حرم اهل بیت (ع) هستم.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی که باعث آشفتگی کنونی شده، به خاطر عدم تقویت پول ملی است و اگر پول ملی تقویت نشود «همین آش و همین کاسه است»، افزود: بودجه کشور روی پاشنه 50 سال پیش می چرخد.

نماینده وزیر صمت در اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه باید قانون مالیات ستانی را تصحیح کنیم، اضافه کرد: باید مالیات ارزش افزوده و درآمد گرفته شود و برای جهش تولید باید یک انقلاب اساسی شکل گیرد و سیاست ها بر اساس صادرات محوری باشد.

وی با اشاره به اینکه آنقدر کیفیت بالا باشد که صادرات به خوبی شکل گیرد، اضافه کرد: در کنار همه اینها باید نظارت و بازرسی را تقویت کنیم.

حسن پور اشکذری افزود: نکته اساسی وجود دارد بسیج می تواند در موضوعات غیرصنفی ورود کند یعنی اگر مواد اولیه سرمایه گذار در گمرک معطل مانده را آزاد کند و با تفاهم نامه ای که بین دولت و بسیج شکل گرفته است این موضوع محقق شد و از این پس بسیج به عنوان عضو اصلی ستاد تنظیم بازار با حق رای حضور می یابد.

وی با اشاره به اینکه جنس تاجر ما در گمرک مانده باشد بسیج با حضور در مجموعه گمرک کمک رسانی کند، افزود: موانع نیرو در استان و کشور پیگیری کردیم و باعث شد که برخی کارخانجات دوباره راه اندازی شوند و حتی در موضوع دستگاه اکسیژن ساز به جای واردات، خودکفا شدیم، در کل بسیج جدی به موضوعات ورود کرده و می خواهد رفع موانع کند.

حسن پور اشکذری تقویت تولید و صادرات از جمله مواردی است که بسیج آن را مورد توجه قرار می دهد، تاکید کرد: در یک مقطع 10 میلیون دلار ماسک صادر کردیم و اکنون ماسک هم در کشور قیمت ثابت دارد و این به آن خاطر است که ثبات پیدا کرده است، یک میلیون دلار برای پارچه ماسک هزینه این باعث شد تا انحصار منحصر طلبان شکسته شود و در آن زمان پارچه تولید ماسک متری بیش از 700 هزار تومان به فروش می رساندند ولی امروز در حال رقابت در حد متری هزار تومان است و این پارچه 95 درصد فیلتراسیون دارد.

وی با اشاره به افتتاح دفتر بسیج تجار اتاق بازرگانی فارس هم گفت: این دفتر بسیج می خواهد به یاری اتاق بازرگانی بیاید و در انتخابات اتاق دخالت نخواهیم کرد و ما می توانیم حرف فعالان اقتصادی را کامل و بدون لکنت به مسئولین ارائه کنیم اگر هم آنان کمک نکردند خود بسیج با ظرفیتی که دارد برای رفع موانع ورود پیدا می کند و راه اندازی دفتر بسیج تخصصی می تواند بشارتی به بخش خصوصی باشد.

نماینده وزیر صمت در اتاق بازرگانی ایران گفت: ظرفیت های خوبی در تجارت هستیم و این ظرفیت ها به خاطر تنگ نظری ها و برخوردها مورد توجه قرار نگرفته است و بکارگیری تجار جوانی که ریسک پذیر هستند را مد نظر قرار داده ایم.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در سوریه و افغانستان هم گفت: بستر مردمی را در سوریه ایجاد خواهیم کرد و در حلب دفتر فعالان اقتصادی را راه اندازی می کنیم و این باعث می شود تا زمینه ورود کالاهای ما به وسیله تجار ایرانی به اروپا از طریق سوریه فراهم شود، بندر لاذقیه سوریه در اختیار ایران می گیرد و بسیج بدون چشم داشتی می تواند این هماهنگی را انجام دهد.

حسن پور اشکذری با اشاره به کمبود دستگاه «پوز» در سوریه هم گفت: ما در حال برنامه ریزی هستیم که دستگاه پوز در سوریه را فراوان کنیم.

وی با اشاره به اینکه افغانستان هم مشارکت خواهیم کرد چرا که با مردم افغانستان مشکلی نداریم، تاکید کرد: هرجا فعال اقتصادی امنیت داشته باشد فعالیت خواهیم کرد.

 

کد خبر 1119544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha