سایت کانون‌های خدمت رضوی استان تهران رونمایی شد

آیین رونمایی از سایت کانون‌های خدمت رضوی استان تهران با حضور مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان آیین رونمایی از سایت کانون‌های خدمت رضوی استان تهران با حضور محمد حسین استادآقا؛ مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی، استاندار تهران، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان شهری و استانی در سالن همایش‌های مسجد امام صادق (علیه السلام) برگزار شد.

سایت کانون‌های خدمت رضوی این استان با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل حوزه خادمیاری استان، توسط خادمیاران متخصص و حرفه ای حوزه رسانه طراحی، برنامه نویسی و کد نویسی شده است که یکی از ویژگی‌های آن سه سامانه در زیر شاخه آن بصورت هایپر لینکی است که مخاطبان را از صفحات اصلی به موضوعات مرتبط ارجاع می‌دهد.

این سایت که در سه فاز نهایی، با هدف برقراری ارتباط دوسویه و تعاملی بین خادمیاران و یاوران رضوی مناطق و شهرستان ها با کانون‌های تخصصی و عمومی خدمت رضوی استان با هدف تسریع در اطلاع رسانی اقدامات و برنامه‌های دبیرخانه استان طراحی و اجرایی شده، مخدومین را پس از شناسایی، از طریق رابطین مناطق و شهرستان‌های استان جهت ارائه خدمت رضوی به خادمین، خادمیاران و یاوران رضوی معرفی می‌کند تا همزمان با برپایی پویش‌های مختلف، «حال خوب دست جمعی امام رضایی» را در سطح جامعه گسترش دهند.

 

تشریح سرفصل‌های سایت
فاز اول، طراحی و کد نویسی است که تاکنون بیش از 80 درصد آن انجام شده و نسخه آزمایشی سایت در حال اجراست و در این نسخه بخش‌های مختلف همچون اطلاع رسانی، کانون‌های خدمت رضوی، موقوفات و نذورات، مناطق و شهرستان ها، پایگاه خبری استان «خادم نیوز»، سامانه ثبت گزارشات، اتوماسیون اداری، پیوندهای حرم مطهر، لینک دانلود کتاب‌های حرم شناسی، رزرو و انتخاب شیفت و کشیک حرم اعمال شده است.

سایت کانون‌های خدمت رضوی استان در بخش کانون‌های خدمت رضوی امکان مشاهده زیر مجموعه کانون‌ها و ارتباط با مسئولان کانون‌ها و لیست اسامی و شرح وظایف خدمت را برای مخاطبان فراهم کرده است.

قسمت مناطق و شهرستان‌های این سایت با توجه به نیاز استان و مخاطبین و مراجعین، درج اطلاعات به صورت تفکیکی هر منطقه یا شهرستان در راستای اطلاع رسانی از موقعیت جغرافیایی استقرار دفاتر کانون‌ها و راههای ارتباطی با رابطین کانون‌ها را در صفحه به نمایش گذاشته شده است، که فرد می‌تواند با مراجعه به این صفحه، از آمار دقیق و اطلاعات عملکردی مناطق و شهرستان‌ها نیز مطلع شود‌.

شناسه نذورات، از دیگر بخش های این سایت است که جهت واریز وجوه نذورات امام رضایی در اختیار مخاطبین، واقفین و خیرین قرار می‌گیرد، تا پس از واریز وجه، فیش آن را در سامانه ثبت و بارگذاری نمایند.

همچنین در بخش خبری سایت نیز گزارش‌های خبری از فعالیت‌ها و خدمات انجام شده خادمیاران و یاوران رضوی در مناطق و شهرستان ها را با توجه به عرصه‌های خدمتی توسط رابطین خبری و با همکاری تیم تحریریه خبر استان منتشر می‌شود.

بخش فعالیت‌های رسانه‌ای سایت نیز فضای مناسبی برای بازنشر آثار چند رسانه ای، تولیدات محتوایی و آثار گرافیکی خادمیاران و یاوران رضوی شبکه خادمان رسانه ای آستان قدس رضوی در استان تهران محیا کرده است.

ارتباط با ما، بخشی است که شماره تماس ها، دسترسی ها و راههای ارتباطی خادمیاران با مسئولین کانون ها در سطح استان قرار گرفته که مراجعین نیز می‌توانند، برای رسیدن به مقصود از سریع ترین مسیر، اقدام نمایند.

 در بالای صفحه، اتوماسیون اداری نیز بخش دیگری از سایت است که برای ارسال مراسلات، تهیه و تنظیم نامه‌های اداری و مکاتبات بدون استفاده از کاغذ در نظر گرفته شده، که قابلیت اجرایی دارد و تمامی مسئولان کانون‌ها، مناطق و شهرستان ها به آن دسترسی دارند.

استفاده از کتاب و نقشه های حرم شناسی در سامانه، انتخاب کشیک و شیفت در حرم مطهر رضوی از طریق اتصال مستقیم به سایت و سامانه بنیاد کرامت رضوی و مرکز امور خادمیاری آستان قدس رضوی از دیگر قابلیت‌های این سایت است که خادمیاران رضوی می‌توانند در حال حاضر از این بخش بهره ببرند.


طراحی سامانه خادم و خدمت با هدف شناسایی مخدوم
فاز دوم سایت، طراحی سامانه خادم، خدمت و مخدوم است که در آن خادمین استان تهران در لیستی قرار گرفته و امور خدمتی هر کانون معرفی شده و مخدومین با توجه به نیاز خود می‌توانند از آنها استفاده کنند.

این امور مانند دریافت بسته‌های معیشتی، دریافت مشاوره‌های حقوقی و مددکاری، معاینات پزشکی و سایر درخواست ها خواهد بود که با مراجعه به این بخش مخدوم شناسایی شده و خادم با توجه به نیاز ثبت شده مراجعه کرده و خدمت خود را انجام می دهد و اطلاعات لازمه را ثبت می‌نماید.

فاز سوم عملیاتی این سایت، ثبت گزارش‌های مناطق و شهرستان‌ها است که معاونت‌های خادمیاری به آن‌ها دسترسی دارند و در نهایت گزارش‌های خادمیاران جمع بندی شده و مسئولین آستان در استان نسبت به بهره برداری از آن برنامه ریزی خواهند کرد.

گفتنی است؛ رونمایی این سایت در حاشیه آیین تکریم و معارفه دبیرکانون‌های خدمت رضوی استان تهران انجام شد.

کد خبر 1119837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha