ضرورت هم افزایی دستگاه های متولی امور قرآنی در اجرای پانزدهم مسابقات «مدهامتان»

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، بر ضرورت هم افزایی و مشارکت دستگاه های متولی امور قرآنی و بهره مندی از ظرفیت های قرآنی در اجرای پانزدهم مسابقات «مدهامتان» تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «هاشم شیرازیان» مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی صبح امروز یک شنبه (7 آذرماه) در نشست مشورتی و هماهنگی برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان بیان کرد: دوره های قبل این مسابقات، با توجه به شرایط کرونا، چندان مطلوب نبود اما امسال امیدواریم با همکاری سایر دستگاه های قرآنی، شاهد استقبال پرشور علاقه مندان باشیم.

 

وی از جمله نکات بارز این دوره از مسابقات را اضافه شدن بخش استعدادیابی ویژه کودکان زیر هفت سال و نوجوانان نام برد و افزود: هدف از افزودن این بخش، کشف و شناسایی کودکان مستعد و تربیت قرآنی آنان برای حضور در سایر فعالیت های قرآنی مساجد و همچنین مسابقات قرآنی است ضمن اینکه این افراد می توانند در سامانه بچه های مسجد هم حضوری فعال داشته باشند.

 

شیرازیان، ایجاد پیوند میان جلسات سنتی قرآن کریم مساجد همچون طرح «تلاوت نور» و «تفسیر همراه» و مسابقات قرآنی مدهامّتان را از دیگر ویژگی های دوره پانزدهم این مسابقات نام برد و افزود: طرح تلاوت نور که در حال حاضر در بیش از 500 پایگاه و بعد از اقامه نماز اجرا می شود، بهترین فرصت برای پرشور کردن این دوره از مسابقات است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به تشکیل ستاد مرکزی هماهنگی فعالیت های قرآنی در تهران، افزود: متناظر با آن، ستاد استانی هم با حضور دستگاه های قرآنی از جمله تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و بسیج و حوزه های علمیه تشکیل شده تا با هم افزایی و بهره مندی از ظرفیت این دستگاه ها، بتوان پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان را به بهترین شکل اجرا کرد.

 

«اسفندیار مکرمی» کارشناس مسئول حوزه فرهنگی ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی هم در این نشست گفت: این دوره از مسابقات ویژه فعالان فهما و  از مهمترین برنامه های طراحی شده در  رواق نور ِسامانه بچه های مسجد است که با برگزاری مرحله استانی تا پایان آذر ماه جاری انجام می گیرد.

 

وی افزود: پانزدهمین دوره این مسابقات با بهره مندی از نقطه نظرات ارزشمند فعالان قرآنی در سراسر ایران اسلامی طرح ریزی شده که ویژه سه رده در گروه‌های سنی زیر ۷ سال، ۷ تا ۱۶ سال و ۱۶ تا ۳۰ برگزار می‌شود.

 

مکرمی با بیان اینکه قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی رشته های مدنظر از جمله بخش های این مسابقه است، بیان کرد: علاقه مندان برای حضور در این دوره می توانند  به سامانه بچه‌های مسجد به آدرس https://bachehayemasjed.ir  مراجعه کنند.

 

این نشست با تبادل نظر نمایندگان دستگاه های متولی امور قرآنی حول محورهای مسابقه، راهکارهای تبلیغ و اطلاع رسانی برای حضور گسترده نوجوانان و جوانان در مسابقه و هم افزایی دستگاه ها در اجرای مطلوب این برنامه قرآنی ادامه یافت.

 

گفتنی است؛ «مدهامّتان» به معنای (دو  باغ خرم و سبز) نام بزرگترین رویداد قرآنی بچه‌های مسجد است.

 

 

کد خبر 1121092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha