مجاری اعمال نفوذ در تعدی اراضی ملی و منابع طبیعی باید مسدود شود

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تأکید کرد: مجاری اعمال نفوذ و منافذ فسادزا در تعدی و تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی، باید مسدود شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام «رضا براتی زاده» امروز یک شنبه در هشتمین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان، با تبیین فلسفه شورای حفظ حقوق بیت المال خاطرنشان کرد: یقینا جلوگیری از هرگونه تعرض، تعدی و تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی و نیز پیشگیری از شکل گیری مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات، عزم و اراده جدی مدیران همه دستگاه های ذی ربط را می طلبد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، قاطعیت در اجرای احکام لازم الاجرا را در کنار تقویت رویکردها و راهبردهای پیشگیرانه از جمله سازوکارهای دقیق و مؤثر در صیانت از حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی برشمرد و با تأکید مضاعف بر ضرورت تقویت نظارت ها و مراقبت های قانونی از سوی مسئولان مرتبط، از ورود جدی شورای حفظ حقوق بیت المال استان در مقابله با مصادیق تعرض افراد فرصت طلب نسبت به اراضی ملی و منابع طبیعی، محیط زیست و نیز  تغییرکاربری های غیرمجاز در استان خبر داد.

 

مقام عالی قضایی در خراسان شمالی ضمن هشدار جدی به فرصت طلبان و سودجویان، از مدیران برخی دستگاه هایی که  در حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان رسالت ذاتی و وظایف قانونی بر عهده دارند، خواست با بستن منافذ فسادزا و مجاری اعمال نفوذ، اجازه ندهند این افراد عرض اندام کنند.

 

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال خراسان شمالی اظهارکرد: متاسفانه با وجود تذکرات مکرر و اقدامات پیشگیرانه، همچنان عده ای سودجو هستند که با تخطی از مقررات و یا دور زدن قانون و سوء استفاده از برخی فرصت های قانونی، مبادرت به  تصرف یا تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی می کنند.

 

وی افزود: مدیرانی هم وجود دارند که در این خصوص مرتکب ترک فعل می شوند لذا دستگاه قضایی  در این حوزه ها با کسی تعارف ندارد و قطعا در برخورد قانونی با این اشخاص هیچ گونه مسامحه ای در کار  نخواهد داشت.

 

 

کد خبر 1121173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha