تکریم ارباب رجوع در دستگاه های اجرایی ضروری است

حجت الاسلا حافظی با تاکید برضرورت برقراری تعادل میان "شعار" و"عمل"، گفت: تکریم ارباب رجوع در دستگاه های اجرایی ضروری است.

حجت الاسلام « صمد حافظی» در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با بیان اینکه امام علی (علیه السلام) درتعریف عدالت، دریک مورد فرموده اند: عدالت قرارگرفتن هرمطلبی درجای خودش است، اظهار داشت: یکی از مهمترین چیزهایی که باید هرفرد و مسئولی ازآن مراقبت کند، برقراری تعادل میان "شعار" و"عمل"است.

 

امام جمعه چگنی افزود: پاشنه آشیل امروز تمام جامعه و افراد در هر جایگاهی تناقض بین شعارهای داده شده با عمل است و یا به تعبیری دیگر بین گفته ها و عمل های صورت گرفته زمین تا آسمان فرق است.


وی ادامه داد: دفاع بی چون چرا وشعارزدگی، ازمهمترین آسیب هایی است که بعضی از مسئولین گفتار آن هستند.


حجت الاسلام حافظی ادامه داد: براساس دیدگاه الهی وحکیمانه مولی علی علیه السلام، هرگونه دامن به شعار گویی ودفاع بی مورد از مسئولان،مصداق ستم وناعدالتی است.
 

وی خاطرنشان کرد: تکریم ارباب رجوع و وقت‌گذاری برای شنیدن معضلات مردم، تکلیف اولویت‌دار مدیران دستگاه‌های اجرایی است و امید و رضایتمندی را در جامعه بهبود می‌دهد.

 

حجت الاسلام حافظی ادامه داد: پاسخگویی مسئولانه با حفظ جایگاه ارباب رجوع از سوی مدیران دستگاه‌های ذیربط ضروری است و این مسئله بر هر تکلیف دیگرشان ارجح است.

 

وی تصریح کرد: برخی مردم ماه‌ها و شاید سال‌ها برای رفع مشکلات خود به دستگاه‌های اجرایی ذیربط  مراجعه می‌کنند وممکن است بر این امر واقف نباشند که مشکلات و مسایل منع قانونی دارد اما مسئولان باید با پاسخگویی شفاف راهکارهای قانونی و دایره اختیارات را توضیح دهند تا افراد قانع شده و از بلاتکلیفی خارج شوند.

 

امام جمعه شهرستان چگنی با اهتمام ویژه اعتلای ارزش های فرهنگی و دینی را با جدیت پیگیری می کند تا قدرت دین در خدمت بی چشم داشت را برای همگان به ویژه مسئولین هویدا سازد.

کد خبر 1121975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha