نسخه‌نویسی در خراسان جنوبی  تمام الکترونیک می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دی ماه امسال تمامی نسخه‌های پزشکی در این استان به صورت الکترونیک ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی اربابی» امروز (۹ آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد فرایند نسخه‌نویسی در خراسان جنوبی الکترونیکی انجام می‌شود، اظهار کرد: امروز با توجه به اجرای بیش از یک سال و نیم نسخه نویسی الکترونیک در استان شاهد سرعت رسیدگی به اسناد در سازمان‌های بیمه‌گر هستیم و پرداخت مطالبات موسسات نیز به روز در حال انجام است.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه برخی پزشکان هنوز در سامانه عضو نشده‌اند، گفت: زیرساخت ها به طور کامل برای تمام پزشکان جهت صدور نسخ الکترونیکی فراهم است.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای دی ماه امسال تمامی نسخه‌های پزشکی در این استان به صورت کاملا الکترونیک ارائه خواهد شد، افزود: با اجرای این مهم خدماتی که مورد نیاز نیست توسط سامانه شناسایی و از خدمات القایی جلوگیری خواهد شد.

 

اربابی با بیان اینکه با الکترونیکی شدن نسخه‌ها شرایط تجویز دارو و پاراکلینیک علمی می‌شود، ادامه داد: مطالبات مربوط به مطب‌ها، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها تا پایان مهر ماه پرداخت شده و آبان نیز در دست پرداخت است.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از برقراری نظام ارجاع بیماران و پزشک خانواده در صندوق بیمه سلامت همگانی خبر داد و گفت: از ابتدای آبان ماه با فراخوانی که در سطح استان برای جذب پزشک خانواده داشتیم حدود ۴۰ پزشک عمومی در استان اعلام آمادگی کردند.

 

وی با اشاره به اینکه اطلاعات هویتی افراد پایش شده تا همپوشانی جمعیتی نداشته باشیم، عنوان کرد: تاکنون ۲۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان صندوق به پزشکان مورد نظر معرفی شدند که افراد برای درمان ابتدا باید به پزشک خانواده مراجعه کنند و در سال ۲ بار می‌توانند پزشک خانواده را تعویض کنند.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در ادامه تصریح کرد: با این اقدام بیمه‌شدگان، مشاور درمان دارند و بیماری‌های دیابت و فشار خون به طور خاص توسط پزشک خانواده رصد و پایش خواهد شد.

 

اربابی  در خصوص ارائه خدمات مربوط به نازایی توسط بیمه سلامت، گفت: در همین ارتباط  دستورالعمل راهبردی خرید خدمت نازایی براساس بسته‌های خدمتی شفاف ابلاغ شده تا مردم با دغدغه کمتر خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

 

به گفته وی در بحث خدمات نازایی سازمان بیمه سلامت براساس بسته‌های خدمتی ۹۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کند و داروها هم با فرانشیز ۱۰ درصد تعهد شده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: تمام خدمات درمان نازایی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به‌ صورت رایگان انجام می‌شود.

کد خبر 1122012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha