استاندار گیلان بر توسعه اقتصاد دریا محور تاکید کرد

عباسی با بیان اینکه باید راهی برای برای برون رفت از مشکلات جامعه صید و صیادی پیدا کنیم گفت: توسعه اقتصاد کشاورزی و اقتصاد دریا محور یکی از برنامه های آتی استانداری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «اسدالله عباسی » امروز (سه شنبه،9 آذر) در حاشیه بازدید از شرکت‌های تعاونی پره‌های صیادی با بیان اینکه در اقتصاد دریا محور یا باید راه حل جدیدی ارائه شود و یا راهی مانند پرورش ماهی در قفس برای صیادان در نظر گرفته شود گفت: در گیلان تاکنون گزارشی مبنی بر موفقیت این پروژه ارائه نشده است.

 

استاندار گیلان یکی از برنامه‌های مهم استانداری گیلان را حمایت از جامعه صید و صیادی اعلام کرد که می‌بایست راهکار مناسبی جهت حمایت همه جانبه از صیادانی که عمر خود را در این راه گذاشته‌اند، یافت.

 

عباسیبا بیان اینکه به دلیل آلودگی رودخانه‌ها و کاهش میزان صید مشکلاتی برای جامعه صیادی ایجاد شده که این امر موجب شده صیادان نیازمند حمایت باشند تاکید کرد: استانداری گیلان در نظر دارد بخشی از مشکلات بیمه صیادی را برطرف کند اما تاکنون در این زمینه اقدام موثری انجام نشده و این خواسته صیادان محقق نشده است.

 

وی پرداخت تسهیلات کم‌بهره به صیادان برای تهیه تجهیزات و ادوات ماهیگیری را یکی از برنامه‌های آینده استانداری گیلان عنوان کرد و افزود: باید آسیب شناسی لازم در این زمینه صورت گیرد و در کارگروه مربوطه سعی داریم راهی برای صیادانی که از این طریق امرار و معاش می‌کنند، پیدا کنیم.

 

عباسی با بیان اینکه ما از کسانی که در چارچوب قانون، صید می‌کنند حمایت می‌کنیم خاطرنشان کرد: برای صیادانی که به طور غیرمجاز اقدام به صید می‌کنند برنامه‌ای نداریم. افرادی که مبادرت به انجام این کار می‌کنند اگر بیکار هستند راه حل مناسب برای آنها صید غیرمجاز نیست.

 

وی در پایان خواستار ارائه راه حل قانونی برای رفع مشکلات قاچاق چوب و صید در گیلان شد.

 

کد خبر 1122057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha