راهبردها و سیاست های اجرایی دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی اعلام شد

نشست کمیته شهرستان های ستاد هماهنگی ترویج مکتب سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی و ستاد دومین سالگرد با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، جمعی از مدیران کل و... برگزار و در خصوص برنامه های دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی تبادل نظر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدصادق بصیری، سه شنبه شب(۹ آذر) در نشست کمیته شهرستان های ستاد  هماهنگی ترویج مکتب سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی و ستاد دومین سالگرد با یادآوری این نکته که حاج قاسم بزرگ کرده الهی است و نیازی به بزرگداشت ما ندارد؛ افزود: هدف از این بزرگداشت ها، تبیین معارف، آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس و مقاومت به ویژه مکتب حاج قاسم است.

 

 

رییس کمیته شهرستان های ستاد دومین سالگرد شهید سلیمانی سپس به راهبردهای پیشنهادی این کمیته در برگزاری سالگرد شهید سلیمانی از جمله نقش امام خمینی در تربیت فرزندان رشیدی چون حاج قاسم، نقش رهبری در پیروزی های گسترده جبهه مقاومت، تبیین نقش بی بدیل حاج قاسم در استمرار توفیقات جبهه مقاومت، تبیین آثار گسترده و مانا شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس اشاره کرد.

 

 

وی نقش شهید سلیمانی در بصیرت افزایی و همگرایی ادیان و مذاهب، تببیین نقش حاج قاسم در اقتدار ملی و جبهه مقاومت را از دیگر راهبردها عنوان کرد و درباره سیاست های اجرایی هم اظهار کرد: گرامیداشت روز جهانی مقاومت، لزوم توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری مراسم، جلوگیری از برنامه های سطح پایین، صرفه جویی در هزینه ها، برپایی نشست های علمی، پژوهشی حول مکتب حاج قاسم، برنامه های هنری تبلیغی، بهره گیری از ظرفیت های رسانه ملی و...از جمله این سیاست ها است.

 

 

بصیری در پایان گفت: شهرستان ها نیز برنامه های ابتکاری دارند و نقطه قوت ما در سال گذشته همکاری و پای کار بودن همه شهرستان ها بود.

 

 

سیدابراهیم یزدی، دبیر کمیته شهرستان های ستاد دومین سالگرد شهید سلیمانی هم با اشاره به نهم آذرماه، سالروز عملیات طریق القدس در سوسنگرد برای آزادسازی بستان گفت: این اولین عملیاتی بود که رزمندکان کرمانی در دو گردان سازماندهی شده به فرماندهی حاج قاسم در کنار دیگر یگان های سپاه وارد عملیات شدند.

 

 

وی افزود: در این عملیات ۶۰ شهید از جمله اکبر محمدحسینی، فرمانده گردان حضرت ابوالفضل علیه السلام دادیم و حاج قاسم هم در همین عملیات مجروح شد و با سختی و مرارت او را از منطقه خارج کردند و مجدد برای عملیات آمدند.
 

 

یزدی با اشاره به اینکه پخش سراسری دعای ندبه و کمیل طی دو هفته در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم و ویژه برنامه ساعت شهادت پیش بینی شده، افزود: یادواره شهدای فاطمیون نیز در شهرهای کرمان، رفسنجان و بردسیر از دیگر برنامه ها خواهد بود.

 

 

وی تصریح کرد: سخنرانان و مداحان مراسم سالگرد شهید سلیمانی با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دعوت می شوند.

کد خبر 1122144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha