تشکیل دبیرخانه کنگره میرزا کوچک/ آزادی خواهی میرزا بر اساس دین و مردمی بود

عباسی تشکیل دبیرخانه کنگره میرزا کوچک را با کمک و همدلی همه شخصیت های استانی و ملی مورد تاکید قرار داد و گفت: آزادی خواهی میرزا بر اساس دین، پشتوانه اسلامی و نیروهای مردمی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی » امروز(پنجشنبه، 11 آذر) در یادواره میرزا کوچک جنگلی و 152 شهید روحانی که در مصلی رشت برگزار شد اظهار داشت: قرار بود امروز در خدمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باشیم اما به دلیل بررسی لایحه بودجه و فشار کار نتوانستند حضور پیدا کنند.


 ‏
استاندار گیلان
عنوان کرد: امیدواریم سال آینده کنگره بزرگداشت میرزا را به عنوان چهره ملی و بین المللی برگزار کنیم و میرزا را بیشتر و بهتر بشناسانیم.

 

عباسی تصریح کرد: دبیرخانه کنگره میرزا کوچک را با کمک نماینده ولی فقیه، سپاه قدس و جامعه روحانیت و همه شخصیت‌های استانی و ملی تشکیل خواهیم داد و امیدواریم بودجه و اعتبار آن هم برای سال آینده پیش بینی شود. 

 

وی با بیان اینکه میرزا با استبداد و استعمار جنگید، مقاومت کرد و تسلیم نشد گفت: میرزا آنقدر مقاومت کرد و حتی سرش را هم فدای این راه کرد اما تاریخ ثابت کرد حق همیشه با میرزا و امثال میرزا بود.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان ابراز داشت: باید ابعاد شخصیتی میرزا کوچک خان را برای نسل جوان مشخص و تبیین کنیم و برای اینکار لازم است اندیشمندان و فرهیختگان وارد میدان شوند.

 

استاندار گیلان اذعان کرد: آزادی خواهی میرزا بر اساس دین، پشتوانه اسلامی و مردمی بود چنانچه مقام معظم رهبری فرمودند که قیام میرزا مینیاتوری از انقلاب اسلامی است و غریبانه ایستادگی کرد. 

 

عباسی با تاکید بر اینکه میرزا خود را هیچگاه تسلیم استبداد و استعمار نکرد احیا روحیه انقلابی و ظلم ستیزی او را لازم و ضروری خواند و خاطرنشان کرد: امیدواریم با وفاق و همدلی که در گیلان بر اساس منویات مقام معظم رهبری و تدبیر رییس جمهور پدید آمده اتفاقات خوبی در انتظار باشد تا در پیشگاه مردم گیلان رو سفید باشیم. 

کد خبر 1122647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha