تاکید علما و مراجع بر رسیدگی به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس امروز در سفر به قم با مراجع عظام تقلید و علمای قم دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز به مناسبت سالروز شهادت شهید مدرس با سفر به قم با برخی مراجع و علما دیدار و گفتگو کردند. 

 

مسئولان باید در برابر مردم متواضع و پاسخگو باشند

آیت الله نوری همدانی در این دیدار با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در نظام اسلامی توجه به مردم است گفت: خدمت به این مردم که همواره از ارزش‌ها و انقلاب اسلامی دفاع کردند باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

وی افزود: بزرگان و ائمه اطهار (ع) هم در احادیث و آثار متعدد بر لزوم توجه به نیاز‌های مردم و تامین آسایش و امنیت آن‌ها تاکید کردند.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر لزوم تواضع و پاسخگو بودن مسئولان در برابر مردم و ضرورت نظارت نمایندگان مجلس بر اجرای قوانین گفت: نمایندگان تنها نباید قانونگذار باشند بلکه باید در موضوعات مختلف مانند اخذ دیرکرد از تسهیلات بانکی که خلاف شرع و در حکم ربا است نظارت داشته باشند.

وی به توطئه دشمنان برای ایجاد اختلاف و جنگ در بین مسلمانان و کشور‌های مختلف اشاره کرد و گفت: شناخت و راه مقابله صحیح با این توطئه‌ها می‌تواند اهداف استکباری دشمنان را خنثی کند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه دشمن هیچگاه دست از دشمنی با نظام اسلامی برنمی دارد گفت: در همین موضوع برجام رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی تلاش می‌کند مانع پیشرفت ایران در برنامه هسته‌ای شود. 

 

بودجه سال آینده گونه‌ای باشد که به مردم فشار اقتصادی وارد نشود

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی در تعیین سرنوشت زندگی مردم گفت: نمایندگان مردم باید با آشنایی با این وظیفه سنگین و مسئولیت پذیری در راستای حل مشکلات مردم اقدام و برنامه‌ریزی کنند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی به در پیش بودن فصل بررسی و تصویب بودجه سال آینده در مجلس شورای اسلامی هم اشاره کرد و افزود: نمایندگان مجلس باید در چارچوب قانون تلاش کنند در مراحل بررسی و تصویب بودجه به گونه‌ای عمل کنند که به مردم فشار اقتصادی وارد نشود.

 

 مصوبات مجلس همه جانبه و بر اساس مصلحت عمومی باشد

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه هم در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت جامع بودن قوانین مجلس، گفت: مصوبات مجلس بر اساس هم افزایی جمعی نمایندگان و در راستای مصلحت عمومی باشد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نتیجه تلاش‌های همه رسولان و ائمه اطهار است که به دست امام خمینی(ره) به ثمر نشسته است، گفت: پیاده کردن عدالت یکی از اهداف و آرمان‌های مهم انقلاب اسلامی است که برای تحقق این وظیفه سنگین مسئولیت بر عهده همگان است و همه مردم انتظار تحقق عدالت در جامعه را دارند.

وی وظیفه مهم مجلس را قانون گذاری برای ریل گذاری برای دولت دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از این مجلس با تعبیر مجلس انقلابی را یاد کردند و به همین جهت نگاه‌های ویژه‌ای به این مجلس وجود دارد.

 

توجه به فرهنگ در کنار مسائل اقتصادی و معیشتی ضروری است

تولیت مسجد مقدس جمکران نیز در دیدار با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پرداختن به مسائل معیشتی و اقتصادی مردم باید در اولویت فعالیت‌های مجلس باشد، گفت: از آنجا که انقلاب اسلامی ماهیت فرهنگی و دینی دارد باید در کنار موضوعات اقتصادی به مسائل فرهنگی هم توجه کرد.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به مسائل و آموزه‌های فرهنگی به ویژه اقامه نماز در پرورش و تربیت نسل آینده اثرگذار است، گفت: بسیاری از آسیب‌ها مانند بدحجابی ناشی از بی توجهی نهاد‌های فرهنگی آموزشی و تربیتی به معارف اسلامی و آموزه‌های فرهنگی و اعتقادی است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به تلاش دشمن برای آسیب زدن به مبانی فرهنگی و اعتقادی با استفاده از فضای مجازی و تولید محصولات رسانه‌ای، گفت: فضای مجازی در کشور ما رها شده است و دشمن با تولید محتوای غیر فرهنگی و دینی جامعه اسلامی را هدف گرفته است.

کد خبر 1122810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha