امر به معروف و نهی از منکر زینت حاکمان و مردم است

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر زینت حاکمان و مردم است گفت: موج سواری بر روی اعتراضات درست مردمی از سناریو دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمد محمدیان»  در خطبه های نماز امروز(جمعه،  ۱۲ آذر) با بیان اینکه در زندگی شخصی خود هر کجا که تقوا و خدا را ندیدیم و به فرامین اهل بیت(ع) توجه نکردیم حتما چوبش را می خوریم و متضرر خواهیم شد به اتفاقاتی که هفته گذشته در اصفهان و برخی استان ها رخ داد اشاره کرد.



امام جمعه سنگر اظهار کرد: این اتفاقات هم تلخی و هم شیرینی داشت که شیرینی اش مطالبه کشاورزان عزیز اصفهانی بخاطر مشکلاتشان در خصوص آب بود که در یک چارچوب قانونی حق خودشان را بیان کردند و ما مثلث هوشیاری، بصیرت مردم و اطلاع رسانی خوب و به موقع رسانه ها و صدا و سیما بود.



وی با بیان اینکه مشاهده کردیم مسئولین نترسیدند و با حضور میدانی خود عرصه را از دشمن گرفتند تصریح کرد: مسئولین حرف مردم را شنیدند و کار داشت به درستی انجام می‌شد  اما از آبان ۹۸ دشمن برنامه ریزی کرده که بعضی از اعتراضات مردم را که گاهی خود دشمن و گاهی دوستان دشمنان ما مسبب آن هستند سبق و سیاق اغتشاش بدهند.

محمدیان با تاکید بر اینکه موج سواری بر روی اعتراضات درست مردمی از سناریو دشمن است خاطر نشان کرد: عده ای آمدند و در این مطالبه گری با تحریک احساسات مردم که حتی کشاورز هم نبودند جریان را به نفع خود تغییر دهند.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری حدود ۱۰ سال است که می فرمایند بجای روش سد سازی از روش آبخیزداری استفاده کنید که هیچ منافاتی با طبیعت ندارد اما این اختلاف بین وزارت نیرو و جهاد کشاورزی است که هر کدام منافع خودشان را می بینند.

محمدیان ادامه داد: وزارت نیرو بحث فروش آب را برای خود در نظر می‌گیرد و وزارت کشاورزی مسائل کشاورزی را مد نظر دارد  در حالی که این اختلافات باید در مجلس و آنهم با وضع قوانین درست، حل شود.

وی اذعان کرد: ۹۸ درصد بودجه صرف مسائل سد سازی می شود چون پشت پرده آن مافیای بزرگ سد سازی هستند و وقتی قدرت و ثروت در کنار هم قرار بگیرند اینگونه اتفاقات پیش می آید.

محمدیان با اشاره به بهترین روش مطالبه که اسلام نسخه ای برای آن دارد، گفت: ما قائل به این هستیم که قرآن کریم حرفی برای بشریت دارد و نسخه قرآن امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر زینت حاکمان و مردم است گفت: افسار یک حکومت و کارگزار را می توان با امر به معروف نگه داشت.

محمدیان با اشاره به اینکه ما سراغ معلول ها رفته ایم اما علت ها را رها کرده ایم گفت: مسئله عفاف و حجاب یک معلول است ولی علت آن چیست باید به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: آیا تاکنون گروه های مطالبه گر امر به معروف و نهی از منکر نسبت به زباله سراوان، تغییر کاربری هایی که صورت می گیرد و یا درباره زاینده رود و خشکی آب و.... تشکیل داده اند.

محمدیان با اشاره به ابعاد مختلف امر به معروف و نهی از منکر افزود: برخی از آنها همان دغدغه هایی است که من و شما داریم  و حمایت های قانونی که نسبت به مطالبه گران وجود دارد در کنار توجه نمایندگان کمک می کند که از درد و رنج آلام مردم کم کنیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: رفتار و منش ما باید همواره در چارچوب دین باشد.

کد خبر 1122978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha