پیشرفت در خودروسازی به موازات پیشرفت های نظامی مورد توجه باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی به پیشرفت های نظامی در حوزه های مختلف به ویژه تولید ناوشکن ها اشاره کرد و گفت:امروز بخش اعظمی از تصادفات جاده ای معلول نقص فنی خودروها است که می طلبد پیشرفت در خودروسازی به موازات پیشرفت های نظامی مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۱۲آذر) در نشست با امیر دریادار دوم «آریا شفقت رودسری»، فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه اظهار کرد: خوشبختانه کشور در ساخت تجهیزات، ناوها، تربیت نیروها در سطح ارشد و تخصصی و بالاترین مقامات دریایی متکی به درون است که برای خودش افتخار است.

 

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با اشاره به حضور ۱۴۰ روزه نیروها در اقیانوس‌های پیچیده  دریایی، افزود: عبور از ۵۵ بندر حدود ۴۵ هزار کیلومتر بدون پهلو گرفتن یا دریافت سوخت از هیچ کشوری، واقعا افتخار بزرگی است، ما امروز در حال گسترش امنیت خودمان در دریای سرخ، دریای عمان و خلیج فارس هستیم تا در اقیانوس‌های بزرگ قدرت دفاعی خودمان را هم داشته باشیم‌.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: امروز ما نفت را در کشورهای دوردست همچون ونزوئلا، لبنان و سوریه با پشتیبانی نیروی دریایی می‌رسانیم و تحریم‌ها را می‌شکنیم، واقعا پیشرفت نیروهای دریایی چشمگیر بوده است، تمام این رشدها مرهون یک نگاه و گام فرهنگی است و آن چیزی نیست جز جمله " ما میتوانیم" همان چیزی که امام راحل و مقام رهبری آموخت و دشمن در پی آن است که این را از ما بگیرد.

 

 

وی تاکید کرد: در انجام کار فرهنگی ابزار موثر است، باید به تربیت بدنی، حرفه‌ای، فرهنگی، اعتقادی و ایمانی خودمان بپردازیم تا به موازات هم رشد کنند، از روز هفتم آذر به بعد نیز شاهد درگیری‌هایی هستیم، دزدان دریایی هم ابزارهای دشمن هستند خوشبختانه موفق نیستند‌.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اضافه کرد: این پیروزی‌ها افتخارات جوانان و نیروها است که با نیروی ایمان و اعتماد به‌نفس تحصیل کرده و خدمت می‌کنند، بیش از ۴ ماه دوری از خانواده راحت نیست، امیدواریم همه بتوانیم در مقابل جنگ نرم در حوزه‌های مختلف به‌درستی از مرزها دفاع کنیم تا مدافعین ما در حوزه مملکت‌داری و کشور پیشرفت کنند.

 

 

وی در پایان اذعان کرد: ما که میتوانیم ناوهای پیچیده بسازیم در آب‌های عمیق حرکت کنیم چطور نمیتوانیم یک خودروی آبرومندانه بسازیم که این همه کشته ندهیم، ۳۰ درصد از تصادفات معلول نقص فنی خودروها، ۳۰ درصد خطای انسانی و ۳۰ درصد از جاده‌ها است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

کد خبر 1122982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha