ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‌های قضایی در تسریع رسیدگی به پرونده‌ها

به گفته حجت الاسلام صادقی نیارکی، توجه به سازش در پرونده‌ها و بهره گیری از ظرفیت حوزه‌های قضایی در کاهش ورودی پرونده ها و تسریع در حل و فصل پرونده ها بسیار مهم و اثر گذار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رییس کل دادگستری استان زنجان در اولین  بازدید سرزده  دور دوم از حوزه های قضایی با حضور در شهرستان‌های ایجرود، سلطانیه و بخش سجاس، ضمن بازدید میدانی از فرایند ارائه خدمات قضایی به مردم  در دیدار با روسای این حوزه‌ها اظهار کرد: اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های قوه قضاییه و سطح ارائه خدمات نسبت به دور اول بازدیدها ارتقاء یافته که جای تشکر و قدردانی دارد .

 

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با بیان اینکه توجه به سازش در پرونده و بهره‌گیری از ظرفیت‌ حوزه‌های قضایی در کاهش ورودی پرونده‌ها و تسریع در حل و فصل پرونده‌ها بسیار مهم و اثرگذار است، گفت: قضات محاکم در کنار شورای حل اختلاف، نهادهای داوری و مصلحین نسبت به سازش پرونده‌ها اهتمام کنند.

 

رییس شورای قضایی استان خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اهتمام همکاران تا پایان سال تعیین تکلیف پرونده‌های بیش از یک سال در استان ضروري است و این شدنی است.

 

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه در کنار اقدامات خوب و رو به رشد در برخی از بخش‌ها در حوزه‌های قضایی برخی عقب ماندگی‌هایی هنوز وجود دارد، خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی استان برخوردار از همکاران توانمند و جهادی در آینده نزدیک این عقب ماندگی را برطرف خواهد کرد.

 

عالی‌ترین مقام قضایی استان بر استفاده از نهادهای ارفاقی قانونی و مجازات‌های جایگزین حبس در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها  تاکید کرد و خواستار توجه قضات بر اجرای دقیق سیاست‌های قوه قضاییه شد .

 

وی در دیدار چهره به چهره و شنیدن مشکلات و درخواست‌های مراجعین، تکریم مراجعین و رسیدگی دقیق و سریع به پرونده ها را از موضوعات مهم و اصلی در دستگاه قضایی برشمرد و بر اجرای این سیاست ها تأکید کرد .

کد خبر 1123040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha