۷۵۰ جلد کتاب اهداء شد

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۵۰ جلد کتاب در شیروان اهداء شد.

«ابراهیم عباسپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت:  امسال ۷۵۰ جلد کتاب از سوی این اداره در عناوین مختلف ادبی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، هنری، داستان، کودک و نوجوان، دفاع مقدس و غیره اهداء شد.

 

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان عنوان کرد: این تعداد کتاب به مناسبت های مختلف به آموزش و پرورش، برای تجلیل از فعالان قرآنی، انجمن خوشنویسان، اعضای شورای فرهنگ عمومی، فعالان کتاب و کتابخوانی، جام باشگاه های کتابخوانی، کتابخانه های روستایی و دیدار با پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر اهداء شده است.

 

عباسپور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۰ نویسنده خانم و آقا به صورت حرفه‌ ای در این شهرستان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ جلد کتاب در زمینه های مختلف توسط نویسندگان این شهرستان به چاپ رسیده که تیراژ هر عنوان کتاب هزارجلد است.

 

وی اضافه کرد: در طرح‌های فصلی، با شروع هر فصل به مدت یک هفته در فروشگاه‌های منتخب ۲۰ درصد تخفیف از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اختصاص یافته است.

 

وی افزود: در حال حاضر پنج انتشارات شیلان، گنج سخن، آوای شرق، محمدزاده و جوانه های خیال در شیروان فعالیت دارند که سال گذشته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان بیش از ۱۰۰ میلیون ریال کتاب از ناشران شهرستان خریداری کرد.

 

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: سرانه فضای مطالعه این شهرستان به ازای هر ۱۰۰ نفر، ۱۳۰ سانتی متر مربع است که استاندارد آن، ۲۸۰ سانتی متر مربع است و مجموع کل زیربنای کتابخانه های این شهرستان ، هزار و ‌۹۱۳ متر مربع است.

 

 

کد خبر 1123067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha