پیشنهادات دانشگاهیان برای مشکلات کارگشاست/ ضرورت توجه دولت به آلودگی اصفهان

نورصالحی با اشاره به روز دانشجو گفت: پیشنهادات دانشگاهیان اعم از دانشجویان و اساتید برای مشکلات استانی و ملی کارگشاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمد نورصالحی« در جلسه علنی شورای شهر اصفهان به روز دانشجو اشاره کرد و اظهارداشت: دانشجویان در مراکز علمی و دانشگاهی با ظرفیت علمی و تجربه های خود راهکارهایی را برای حوزه های مختلف ارائه می دهند که برای رفع مشکلات کارگشا است.

رئیس شورای شهر اصفهان افزود: پیشنهادات دانشگاهیان اعم از دانشجویان و اساتید برای مشکلات استانی و ملی کارگشاست و باید از این ظرفیت بیش از گذشته استفاده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه نهادهای اجرایی نیازمند ارائه راهکار و مشاوره دانشگاهیان هستند، تصریح کرد: از گذشته تاکنون دانشجویان مثل عرصه هسته ای با وجود مشکلات تحریم و محدودیت ها توانسته اند از مشکلات بگذرند.

رئیس شورای شهر اصفهان بر استفاده از توان نخبگان جامعه تاکید کرد و اذعان داشت: باید زمینه فعالیت آن ها و رفع دغدغه برای این قشر فراهم شود تا از توان علمی آنان برای پاسخ به نیازهای کشور استفاده شود.

 

وی اضافه کرد: از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و تشکل های علمی برای مساول مربوط به حوزه شهری استفاده خواهد شد که این موضوع را به مدیریت شهری توصیه می کنیم.

 

نورصالحی همچنین دوری از خطا و آزمون در حوزه های مختلف کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: تجربه های موفق ملی و بین المللی فرصت خوبی برای برون رفت از مشکلات است که باید برای آن برنامه ریزی تا از مدل های موفق استفاده شود تا نخواهیم روش های جدید را انتخاب کنیم.

 

ضرورت توجه دولت به آلودگی اصفهان

 

وی با اشاره به چالش های اصفهان در حوزه آب، فرونشست و آلودگی اشاره کرد و اظهارداشت: دولت برای رسیدگی به این موضوعات حیاتی که بسیاری از آن ناشی از غفلت گذشتگان است تاکید و همت ویژه ای داشته باشد.

رئیس شورای شهر اصفهان کاهش اعتبارات شهرداری ها را به ضرر خدمت به مردم بیان کرد و گفت: سال هاست که اعتبار بخشی به حوزه حمل و نقل عمومی کاهش یافته و این برای کشور آسیب ساز و فشار مالی آن متوجه مردم شده است.

 

وی به دغدغه مردم در خصوص آلودگی هوا اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار و نهادهای اداری برای رفع این معضل همراه بشوند و این نگرانی که در فصل سرد افزایش می یابد را با همکاری و مشارکت کم کنیم.

کد خبر 1123759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha