استفاده از ظرفیت دانشگاه های فناوری محور برای ارتقای سطح اشتغال عشایر فارس

بهرامی گفت: اداره کل امور عشایر فارس برای ارتقای سطح اشتغال عشایر استان از تمامی ظرفیت ها و تفاهم نامه های مشترک با سازمان ها، ادارات و به ویژه دانشگاه های علم و فناوری محور حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (دوشنبه 15 آذر) در نشست ریاست و معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی فارس گفت: کیفیت توسعه زندگی و تنوع در تولید و تنوع در اشتغال عشایر فارس از راهبردهای  اساسی اداره کل امور عشایر فارس است.

مدیرکل امور عشایر فارس افزود: برای ایجاد تنوع در اشتغال عشایر فارس، بومگردی، گردشگری، صنایع دستی، شرکت های دانش بنیان، زنجیره گوشت قرمز و گیاهان دارویی نقش موثری دارند.

وی اضافه کرد: اداره کل امور عشایر فارس برای ارتقای سطح اشتغال عشایر استان از تمامی ظرفیت ها و تفاهم نامه های مشترک با سازمان ها، ادارات و به ویژه دانشگاه های علم و فناوری محور حمایت می کند.

بهرامی تاکید کرد: لازم است تا فناوری های نوین در دسترس عموم مردم و جامعه عشایری استان قرار بگیرد و با توجه به اینکه عشایر استان فارس دارای افراد تحصیل کرده و با در اختیار گذاشتن پتانسیل های موجود در دانشگاه ها با حفظ سنت ها و شاکله زندگی عشایری، آنها را به سمت استفاده از فناوری های نوین در جهت افزایش کیفیت زندگی سوق دهیم.

«محمدرضا قائدی» نیز در این نشست گفت: اداره کل امور عشایر فارس، متولی جامعه عشایری است و دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با تفاهمنامه با این نهاد از توان علمی خود برای تامین خدمات به روز به جامعه عشایر و حرکت در مسیر علمی سازی و دانش بنیان استفاده می کند.

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس افزود: با توضیح اینکه رویکرد موجود در جامعه این است که با توجه به بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته، طرح «خانه خلاقیت عشایری» با هدف حمایت معنوی و مادی از طرح ها  ایده های عشایری در استان راه اندازی خواهد شد تا ایده های عشایری با ادغام با علوم و فناوری های جدید به مرحله تولید برسند.

خاطر نشان می شود، در این نشست تفاهم نامه بین اداره کل امور عشایر فارس و دانشگاه آزاد اسلامی فارس و قرارداد مشاوره پژوهشی با موضوع ژئوفیزیک چاه های تامین آب آشامیدنی در پنج منطقه عشایری استان امضا و مبادله شد.

کد خبر 1124072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha