گام شهرداری رشت برای تحول در خدمات رسانی به مردم

علوی با بیان اینکه شهرداری رشت برای شناساندن ابعاد شخصیت میرزا کوچک جنگلی آمادگی دارد گفت: تلاش داریم تا با همراهی همه دستگاه‌ها به ویژه متولیان فرهنگی و مجموعه‌های مردمی و انقلابی حول محور انواع خدمت‌رسانی به مردم گام برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سید امیر حسین علوی» روز شامگاه دوشنبه( ۱۵ آذر) در مراسم رونمایی از پوستر رخداد رسانه‌ای سردار تا سردار در شهرداری رشت اظهار داشت: شهرداری برای اجرای برنامه‌ها و منویات شورای شهر در حوزه‌های مختلف آمادگی کامل دارد و در جهت شناساندن ابعاد شخصیت میرزا کوچک جنگلی فعالیت می‌کند.

 

شهردار رشت برقراری پیوند و اتصال بین دو شخصیت شهید میرزا کوچک جنگلی و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را در بستر رخداد رسانه‌ای سردار تا سردار مورد توجه قرار داد و یادآور شد: شخصیت میرزا کوچک جنگلی باید در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، ملی و مذهبی تبیین و ارتباط معناداری بین ایشان و سردار حاج قاسم سلیمانی برقرار شود.

 

علوی میرزا کوچک جنگلی و سردار حاج قاسم سلیمانی را شهدای راه پرافتخار کسب عزت، آزادیخواهی، استقلال طلبی، حریت و آزادگی و دفاع از مکتب اسلامی عنوان کرد و گفت: در دوره ششم مدیریت شهری رشت و شورای اسلامی شهر رشت تلاش داریم تا با همراهی همه دستگاه‌ها به ویژه متولیان فرهنگی و مجموعه‌های مردمی و انقلابی حول محور انواع خدمت‌رسانی به مردم گام برداریم.

 

وی بسط و گسترش خدمات عمومی برای مردم ساکن در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار شهر رشت را از جمله اهداف مورد تاکید شهرداری رشت در دوره مدیریتی جدید ذکر کرد و افزود: مشکلات زیرساختی زیادی در سطح شهر رشت و محلات آن وجود دارد که برخی از آن‌ها حتی از تکلیف شهرداری خارج است.

 

شهردار رشت با بیان اینکه تدوین و طراحی چشم‌انداز شهری و مشارکت دادن مردم در آن رویکرد و هدف دیگری است که توسط شهرداری دنبال می‌شود اضافه کرد: در این مسیر نیازمند کمک و هم‌فکری نهادهایی مانند جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی هستیم که البته تاکنون هم ارتباط خوبی با شهرداری رشت و شورای اسلامی داشته است. 

 

علوی با اشاره به تنگناهای مالی شهرداری اجرای بخشی از پروژه‌های زیرساختی رشت از طریق روش سرمایه‌گذاری را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در بازه زمانی یک ماهه بعد از انتصابم در کسوت شهردار رشت همکاری، اتحاد و انسجام خوبی بین شهرداری و شورای شهر رشت برقرار بود و این روند مثبت همچنان هم ادامه دارد.


*لزوم برگزاری برنامه‌های پاسداشت میرزا کوچک جنگلی در تمام ایام سال

«محمد حسین واثق کارگرنیا» نیز در این مراسم چهره میرزا کوچک جنگلی را چهره‌ای ملی و بین‌المللی دانست و با بیان اینکه کنگره میرزا کوچک امسال باید در این ابعاد برگزار می‌شد تصریح کرد: میرزا کوچک جنگلی علاوه بر مبارزه با استبداد داخلی، استکبار ستیز بود و با دو کشور بزرگ دوره خودشان روس تزاری و انگلیس مقابله کرد.

 

رئیس شورای شهر رشت هدف مبارزات میرزا را برقراری حکومت اسلامی و خلع ید بیگانگان از جان و مال و ناموس مردم ایران خواند و ابراز داشت: برنامه‌های پاسداشت مقام شهید میرزا کوچک جنگلی نباید تنها معطوف به همین تاریخ باشد و لازم است در تمام ایام سال برای ترویج و تبیین این شخصیت ملی و قیام جنگل برنامه‌سازی شود.

 

واثق کارگرنیا با بیان اینکه شهر رشت شهر اولین‌هاست و میرزاکوچک جنگی اولین حکومت اسلامی را در گیلان و این شهر پایه‌ریزی کرد یادآور شد: از تمامی افرادی که به تولید برنامه و محتوا پیرامون میرزا کوچک جنگلی پرداختند همچنین از مجموعه شهرداری رشت و رسانه‌ها تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

 

* برگزاری رخداد رسانه‌ای سردار تا سردار نخستین حرکت جدی فرهنگی و رسانه‌ای شورای شهر رشت

«نادر حسینی» نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری رخداد رسانه‌ای سردار تا سردار عنوان کرد: اگر مراسماتی مانند پاسداشت مقام شهید میرزا کوچک جنگلی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به شکل مردمی و با مشارکت قشرهای مختلف جامعه برگزار شود بدون شک آثار و نتایج آن چشمگیرتر خواهد بود.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت نگاه این کمیسیون نسبت به موضوعات فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای را نگاهی جامع اعلام کرد و یادآور شد: برگزاری رخداد رسانه‌ای سردار تا سردار نخستین حرکت جدی فرهنگی و رسانه‌ای شورای شهر است و قصد داریم پاسداشت شهید میرزا کوچک جنگلی از حیطه محلی و منطقه‌ای به حوزه ملی وارد و شخصیت او با شخصیت بزرگی مانند شهید سردار حاج قاسم سلیمانی پیوند داده شود.

کد خبر 1124200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha