رونمایی از مجموعه شعر «دو فنجان حرف چشم» در تالار «حافظ» شیراز

در آئین رونمایی از مجموعه شعر «دو فنجان حرف چشم» پس از بررسی چند شعر از این مجموعه، کتاب با حضور جمعی از دبیران و اعضای انجمن‌ های ادبی شیراز رونمایی و جشن امضای آن در سالن «غزل» تالار حافظ شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، در آئین رونمایی از مجموعه شعر «دو فنجان حرف چشم» پس از بررسی چند شعر از این مجموعه، کتاب با حضور جمعی از دبیران و اعضای انجمن‌ های ادبی شیراز رونمایی و جشن امضای آن در سالن «غزل» تالار حافظ شیراز برگزار شد.

«ثریا قنبری»، امروز (سه شنبه 16 آذر) در آئین رونمایی از مجموعه شعر «دو فنجان حرف چشم» گفت: شاعران به نوعی محصول انجمن های ادبی هستند و خود را محصول انجمن‌ های ادبی شیراز می دانم.

نویسنده مجموعه شعر «دو فنجان حرف چشم» افزود: شعرهای من دل نوشته هایی بود که در پی بیش از یک دهه رفت و آمد در انجمن ‌های ادبی و آموختن از شاعران به مرحله انتشار رسید.

وی اضافه کرد: رویا ‌پردازی ‌های عاشقانه و بیان دغدغه‌ های جامعه از انگیزه‌ های انتشار مجموعه شعر «دو فنجان حرف چشم» است  و حرف های تازه ای در این مجموعه گنجانده شده است.

«حسن دهقان» نیز در این نشست گفت: «ثریا قنبری» از معدود افرادی است که سالها در انجمن‌ های ادبی حضور داشته است و فعالیت انجمن‌ های ادبی در شیراز قدمت چند صد ساله دارد.

دبیر انجمن اهل قلم فارس افزود: تعارفات اغراق ‌آمیز و جای خالی نقد، آفت جان انجمن‌ های ادبی شده و انجمن‌ ها ‌چنان‌ که باید نتوانسته ‌اند باری از دوش نحیف ادبیات بردارند.

وی با معرفی «دو فنجان حرف چشم» بیان کرد: در این مجموعه شعر شاهد سادگی و آرزوهای دور و دراز عاشقانه هستیم که مخاطب را در بیم و امیدهای پرتلاطم زندگی فرو می ‌برد.

دهقان ادامه داد: رگه ‌های شعر اجتماعی در این کتاب کمرنگ است و در چند شعر در باب آزادی و چند دلسوزی شاعرانه برای کارتون خواب ‌ها و مادران تنها خلاصه می‌ شود.

وی عنوان کرد: شاعر، گاه از کلمات مطرود و متروک بهره‌ هایی شاعرانه و زیبا برده است اما نباید اجازه دهد تداوم استفاده از عبارات، سد راه رستاخیز واژه ‌هایش باشد.

خاطر نشان می شود، پس از بررسی چند شعر از مجموعه «دو فنجان حرف چشم»، کتاب با حضور جمعی از دبیران و اعضای انجمن‌ های ادبی شیراز رونمایی و جشن امضای آن در سالن «غزل» تالار حافظ شیراز برگزار شد.

کد خبر 1124312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha