نقش مدیریت شهری در توسعه فرهنگ شهری

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل به نقش مدیریت شهری در توسعه فرهنگ شهری تاکید کرد و گفت: اگر توسعه شهری هر جامعه همراه با توسعه فرهنگی نباشد، برای حل آسیب های فرهنگی و اجتماعی، هزینه های مالی و انسانی زیادتری لازم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، سعید ضابطی در دیدار با دکتر محسن صانعی شهردار جدید آران و بیدگل با اشاره به فعالیت های سال اخیر این اداره همچنین زیرساخت های فرهنگی ایجادشده خواستار توجه بیشتر مسئولین شهری به مقوله فرهنگ در این شهرستان شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل در این دیدار با اشاره به تدوین سند افق چشم انداز پنج ساله ۱۴۰۴ استان اصفهان و تحقق این سند در سطح شهرستان بر لزوم تعامل شهرداری و شواری اسلامی شهر با مجموعه فرهنگ و هنر تاکید کرد.

 

ضابطی با تأکید بر توسعه فرهنگی شهر که از اهمیت بالایی در توسعه شهری و منطقه ای برخوردار است گفت: اگر توسعه شهری هر جامعه همراه با توسعه فرهنگی نباشد، برای حل آسیب های فرهنگی و اجتماعی، هزینه های مالی و انسانی زیادتری لازم خواهد بود.

ضابطی با اشاره به اینکه موضوع فرهنگ سازی در جامعه همانند موضوع علم پزشکی است که پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: فرهنگ سازی و انجام برنامه های فرهنگی قبل از هر چالش و آسیب فرهنگی اثربخش تر بوده و هزینه های کمتری را در پی خواهد داشت.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان با توجه به سیاستگذاری جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر مدیریت، نظارت، گفتمان فرهنگی و توسعه فرهنگی؛ خواستار هدفمند کردن کمک های شهرداری به گروه ها و برنامه های فرهنگی هنری جهت اجرای برنامه های هدفدارتر و مشترک فرهنگی هنری در سطح شهر از شهردار جدید شد.

 

ضابطی به ظرفیت ۷۳ کانون فرهنگی هنری مساجد با ۲۵ هزار عضو ، مؤسسات قرآنی فعال و نمونه استانی و کشوری و مراکز مردم نهاد فرهنگی و هنری شهرستان آران و بیدگل اشاره کرد و افزود: مجموعه های دارای مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارند در حوزه های فرهنگی و هنری در ارتقای فرهنگی شهر با شهرداری آران و بیدگل همکاری همه جانبه ای داشته باشند.

 

در پایان این دیدار از طرف رییس این اداره به رسم یادبود به شهردار منتخب لوح یادبود و کتاب اهدا شد.

 

کد خبر 1124698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha