۹۵۲ کارگر مشاغل سخت لرستان بازنشسته شدند

آشتاب گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۵۲ کارگر استان در مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شدند.

« علی آشتاب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: مشاغل زیان آور از جمله مشاغلی هستند که عوامل  فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی غیر استاندارد  منجر به ایجاد تنشی بالاتر از ظرفیت های طبیعی در کارگران شاغل شود

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان افزود:  مشاغل سخت غالبا در واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی هستند که کارگران با توجه به کار در جوار این عوامل باعث ایجاد بیماری و عوارض ناشی از آنها می گردد.

 

وی بیان کرد: این قشر از کارگران شرایط بازنشستگی پیش از موعد را طبق قانون دارند و بایستی با درخواست و بررسی در کمیته های سخت و زیان آور مطرح شوند.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان به برگزاری 49 کمیته بدوی و 8 جلسه تجدید نظر جهت بررسی درخواست های بازنشستگی بیش از موعد اشاره کرد و گفت : یک هزار و 244 درخواست در هشت ماهه سال‌جاری در این کمیته ها مطرح و مورد بررسی قرار گرفته که 860 پرونده در  کمیته بدوی تایید شد.

 

وی در ادامه با اشاره به مطرح شدن 303 درخواست تایید نشده در کمیته تجدید نظر افزود: این تعداد از درخواست ها پس از عدم تایید در کمیته های بدوی در کمیته تجدید نظر مطرح میشوند که از این تعداد 92 درخواست دیگر تأیید شدند.

 

آشتاب با بیان اینکه حمایت از واحدهای اقتصادی، حفظ و صیانت از نیروی کار و اشتغال موجود، یکی از مهم‌ترین رسالت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، افزود: با شناسایی به موقع مشکلات واحدهای کارگری و پیگیری بهنگام برای رفع و حمایت از این در سال جاری یکی از دلایل کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری و تثبیت اشتغال بوده است.

 

کد خبر 1124771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha