​مهمترین عامل در رشد علمی، تربیتی و اعتقادی طلبه، استاد است

امام جمعه زاهدان در دیدار با معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران، مهمترین عامل در رشد علمی، تربیتی و اعتقادی طلاب را اساتید حوزه دانست و گفت: به دلیل نقش مهم اساتید نیاز هست که سرمایه گذاری ویژه ای روی این مسأله صورت پذیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین حسینعلی تهرانی، با هیئت همراه در سومین روز سفر به استان سیستان و بلوچستان، با نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه زاهدان دیدار کرد.
 
در این دیدار آیت الله محامی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، ضمن خوش آمد گویی گفت: مدارس علمیه استان سیستان و بلوچستان با وجود تمام محرومیت ها و محدودیت ها، با وجود نیروی های مستعد، علاقمند و دغدغه مند نسبت به مسایل دینی، زمینه سرمایه گذاری بیشتری را دارد و با تلاش بیشتر و سرمایه گذاری درست، وضعیت بهتر و مطلوب خواهد شد.
 
وی در ادامه گفت: حوزه علمیه باید طلبه مهذب تربیت کند و این نمی شود مگر در محیطی که خروجی درستی داشته باشد؛ عوامل تاثیرگذار در این محیط متفاوت است که یکی از مهمترین این عوامل اساتید حوزه هستند و باید در این موضوع سرمایه گذاری ویژه ای  صورت بگیرد، چرا که استاد مهمترین عامل در رشد علمی، تربیتی و اعتقادی طلبه می باشد.
 
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: ما هم در استان در حد توان کارهایی را شروع کردیم انشالله که کارها با شتاب بیشتری پیش برود. ولی مقدورات استان محدود است و نیازمند حمایت مرکز هستیم. در خصوص اساتید مدارس علمیه استان، مرکز باید حمایت ویژه‌ای نماید؛ البته حوزه علمیه خواهران و برادران می توانند با هم افزایی و تعامل در برخی دروس، مشکل کمبود استاد را حل کنند، اما در تأمین اساتید ثابت، مرکز حمایت نمایند تا خواهران خود استان رشد و ارتقاء پیدا کنند و مشکلی در آینده نداشته باشیم و این یک مسله محوری است.
 
در این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین تهرانی در سخنانی یادآور شد: این سفر با هدف رصد وضعیت موجود و بررسی نقاط ضعف و ارایه راهکار برای آن، و نیز بررسی ظرفیت های موجود در استان برای ارتقاء و رشد مدارس علمیه خواهران صورت گرفته است.
 
معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: به منظور تأمین اساتید و کادر مدارس علمیه، نیازمند راه اندازی مقاطع سطح سه و سطح چهار برای خواهران طلبه در استان هستیم، چرا که طلبه به سطح دو بسنده نمی کند و خودش را نیازمند به ارتقاء می بیند و اگر در استان سیستان و بلوچستان، این ظرفیت برایشان فراهم نباشد، به ناچار مجبور به سفر به شهرها و استان های دیگر خواهند بود که آنهم تبعات و سختی های و مشکلاتی برایش بوجود می آورد. لذا در صدد هستیم که امکان ادامه تحصیل در خود استان فراهم شود. لذا باید ظرفیت سنجی و برنامه ریزی کنیم که کدام مدارس شرایط را دارند و از همه مهم تر، سطح سه و سطح چهار تحت اشراف بزرگان استان و منطقه باشد تا به لحاظ کیفی به آنها توجه شود و ما تقاضا داریم از حضرتعالی با توجه به اشرافی که به مسایل آموزشی و تربیتی طلاب دارید، در این مباحث هم مثل گذشته حمایت نمایید تا شاهد رشد و شکوفایی بیشتر مدارس علمیه خواهران باشیم.

کد خبر 1125739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha