برگزاری آزمون مرحله سوم شانزدهمین  دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی  به حافظان قرآن کریم

رمضانی فرد از برگزاری آزمون مرحله سوم شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم خبر داد و گفت: این آزمون ۲۶ آذر ماه ساعت ۱۴ در محل سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می شود.

 «محمد رمضانی فرد» در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان  در خصوص برگزاری  آزمون مرحله سوم شانزدهمین  دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی  به حافظان قرآن کریم  گفت: آزمون مرحله سوم شانزدهمین  دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی  به حافظان قرآن کریم که مصوبه جلسه 573 شورای عالی انقلاب فرهنگی است، روز جمعه مورخ 26 آذر ماه سال جاری  ساعت 14 به صورت متمرکز  در محل سازمان دارالقرآن کریم  برگزار می شود.

 

 مدیر کل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن الکریم  اظهار کرد: این آزمون در حقیقت  ویژه حافظان محترم  کل قرآن کریم است که  در آزمون مرحله اول حد نصاب 130 و بالاتر را کسب  کردند و در آزمون مرحله دوم که شفاهی است  در حد حافظ ممتاز تلاوت نمودند و حد نصاب های خیلی خوبی به دست آوردند که حد نصاب های هر کدام ازاینها متفاوت می باشد، در بخش «حسن حفظ»  حد نصاب 90 و بالاتر، در «تجوید» حد نصاب 40 و بالاتر، در «صوت لحن» حد نصاب 15 از 20 و در بخش «وقف وابتداء» حد نصاب 25 و بالاتر از 30 را کسب کردند.

 

وی تصریح کرد: افرادی  که در این مرحله از آزمون شرکت می کنند، داوطلب  دریافت مدرک تخصصی  درجه دو هم طراز  مدرک فوق لیسانس هستند و پاسخ گوی سوالات طراحی شده می باشند.

 

رمضانی فرد بیان کرد: سوالات  آزمون مرحله سوم از کتاب قاموس  قرآن «آیت الله قرشی»  به تعداد 60 سوال و همچنین  ترجمه قرآن «آیت الله مکارم  شیرازی»  به تعداد 120  سوال است، هر کدام یک سوال دارد، هر سه پاسخ غلط هم یک امتیاز منفی خواهد داشت ،مدت زمان  پاسخ گویی به این سوالات  برای هر سوال یک دقیقه و در مجموع معادل  180 دقیقه تقربیا سه ساعت  می شود.

 

مدیر کل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه افزود: افرادی که بتوانند در این آزمون حد نصاب  140 تا 149 را کسب بکنند، حایز دریافت مدرک درجه دو حافظ  ممتاز قرآن کریم، هم طراز فوق لیسانس خواهند شد.

 

وی اظهار کرد:حافظان قرآنی که بتوانند حد نصاب 150 و بالاتر را کسب کنند به شرط اینکه دارای 10 سال سابقه  تدریس باشند  و فرم های مربوطه را پر و برای ما ارسال کنند و این سوابق در دبیر خانه شورای ارزیابی  حافظان  و همچنین شورای تخصصی  آزمون های ارزیابی حافظان  تایید شود،  می توانند در آزمون مرحله چهارم ،جهت دریافت مدرک دکترا به درجه یک هم طراز دکترا شرکت کنند.

 

 

 

کد خبر 1125998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha