عقب ماندگی گیلان در حوزه راهداری/ نیاز شدید راه‌های مواصلاتی استان به بهسازی

حجت‌الاسلام صفری ملک میان با بیان اینکه گیلان در حوزه راهداری عقب ماندگی‌های زیادی دارد از وضعیت استان در این بخش شدیدا انتقاد کرد و گفت: راه‌های مواصلاتی دو شهرستان رودسر و املش به آسفالت و بهسازی نیاز جدی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» امروز (دوشنبه، 22 آذر) در دیدار جمعی از نمایندگان مردم در خانه ملت با رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهار داشت: وضعیت تجهیزات و امکانات موجود در اداره راهداری استان گیلان واقعا بغرنج و نگران کننده است و باید برای آن فکری اساسی شود.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه در راستای فراهم آوردن امکانات و تجهیزات راهداری پیگیری‌ها و رایزنی‌های زیادی در سطوح ملی انجام داده و این پیگیری‌ها همچنان استمرار دارد عنوان کرد: تجهیز و تقویت ناوگان حمل و نقل راهداری یکی از عمده نیازهای شهرستان‌های رودسر و املش محسوب می‌شود.

 

صفری ملک میان با تاکید بر اینکه راهداری گیلان در بخش‌های مختلف دچار ناکارآمدی‌هایی است تصریح کرد: اگر فقط نگاهی به آمار و ارقام جذب قیر، بهسازی و روسازی جاده‌ها و آسفالت راه‌های استان گیلان و شهرستان‌های آن به ویژه رودسر و املش بیندازیم متوجه می‌شویم که وضعیت اداره راهداری گیلان تا چه حد وخیم و اضطراری است.

 

وی عقب ماندگی گیلان در حوزه راهداری به نسبت سایر استان‌های کشور را مورد اشاره قرار داد و ضمن انتقاد از عملکردها و وضعیت موجود ابراز داشت: در دو شهرستان رودسر و املش هزار و 500 کیلومتر جاده وجود دارد که غالب این جاده‌ها امروز نیاز مبرمی به بهسازی و روکش آسفالت دارند.

 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس عدم انجام عملیات عمرانی، آسفالت و بهسازی شریان‌های تردد رودسر و املش را مورد انتقاد قرار داد و با بیان اینکه این امر زیبنده مردم این دو شهرستان نیست افزود: موارد مهمی را از نیازمندی‌های دو شهرستان در حوزه بهسازی راه‌ها تدوین کرده و در اختیار راهداری کشور قرار دادم و انتظار دارم مساعدت‌های لازم هر چه سریع‌تر انجام شود.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان این موضوع را که هم‌اینک راهداری در دو شهرستان رودسر و املش هیچ پروژه‌ای ندارد را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در سال گذشته راهداری فقط توانسته یک روستا را در منطقه ما آسفالت کند و پروژه بعدی که در همین راستا در دست انجام داشتند را به صورت نیمه کاره رها کرده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، در دیدار جمعی از نمایندگان مردم در خانه ملت با رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور موارد مهمی مانند وضعیت تجهیزات راهداری، آسفالت و بهسازی جاده‌ها، پروژه‌های نیمه تمام، نحوه تخصیص قیر، موانع و مشکلات اجرای پروژه‌های حوزه راهداری در حوزه انتخابیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


 

کد خبر 1126477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha