بهره برداری از سپرده ‌های مردم فارس خارج از این استان قابل قبول نیست

ایمانیه گفت: بهره برداری از سپرده ‌های مردم فارس خارج از این استان قابل قبول نیست و بانک ها هر ۲ ماه یک بار باید لیست تسهیلات ارائه شده به سپرده‌ ها در استان را ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدهادی ایمانیه»، امروز (دوشنبه 22 آذر) در جلسه شورای هماهنگی امور بانک ‌های استان فارس گفت: منافع استان فارس در حوزه های مختلف باید بر منافع فردی اولویت داده شود و بانک‌ های خصوصی که برای ایجاد تناسب بین سپرده‌ ها و تسهیلات قصد همکاری ندارند با فعالیت در فارس خداحافظی خواهند کرد.

استاندار فارس افزود: بهره برداری از سپرده ‌های مردم فارس خارج از این استان قابل قبول نیست و بانک ها هر 2 ماه یک بار باید لیست تسهیلات ارائه شده به سپرده‌ ها در استان را ارائه کنند.

وی اضافه کرد: فعالیت بانک ‌هایی که به ایجاد این تعادل در استان کمک نکنند در سال ۱۴۰۱ در فارس امکان پذیر نخواهد بود و لیست شرکت‌ های بزرگی که در فارس فعالیت می‌ کنند اما دفاتر آنها خارج از استان است و به همین دلیل مالیات ‌ها و گردش ‌های مالی آنها نیز در فارس انجام نمی ‌شو باید تهیه شود.

ایمانیه تصریح کرد: منطقی نیست این شرکت ‌ها از خدمات در فارس استفاده کنند و آلودگی زیست محیطی آنها گریبانگیر استان را بگیرد اما فواید مالی آنها عاید خارج از استان شود.

وی ادامه داد: وظیفه تمامی بانک ‌های خصوصی و دولتی حمایت از اشتغال ناشی از تولید است و ظرفیت های بی نظیر فارس در حوزه گردشگری برای تقویت اشتغال باید در دستور کار بانک ‌ها قرار بگیرد.

ایمانیه اعلام کرد: مدیریت ارشد فارس، آئین نامه ‌ای برای ارائه مشوق ‌های مختلف به بانک‌ هایی که برای منافع استان فعالیت می ‌کنند، تیه خواهد کرد.

کد خبر 1126564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha