تحصیل ۳۰۰ دانشجوی مقطع دکتری در مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی

رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی جامعه المصطفی از تحصیل بیش از ۳۰۰ دانشجو در مقطع دکتری این مجتمع خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، حجت‌الاسلام‌ دکتر علی همت بناری در نشست خبری رونمایی از آثار پژوهشی این مجتمع که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به اهمیت و جایگاه خاص علوم انسانی، جامعه المصطفی از سال 84، آموزش و پژوهش در عرصه علوم انسانی و اسلامی را در دستور کار خود قرار داد و به طور خاص این مجتمع در این زمینه ها بیش از پیش فعال شد.

 

وی همچنین افزود: مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی مشتمل بر چهار مدرسه عالی است که دانشجویان و دانش پژوهان آن در مقاطع کارشناسی تا دکتری در 10 رشته علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند.

 

وی با بیان این که پژوهش زمینه ساز و بستر ساز تولید علم و ارایه الگوی سبک زندگی است، گفت: یکی از بهترین باقیات صالحات انسان، همین کتاب ها و پژوهش هایی است که از او به یادگار می ماند چرا که اندیشه در تاریخ ماندگار است و منشأ برکات بسیاری می تواند باشد.

 

رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی همچنین با اشاره به اهتمام ویژه به امر پژوهش و تولید علم در جامعه المصطفی به عنوان یک نهاد مهم بین المللی و یک تشکل دینی و حوزوی ابراز داشت: تقویت بُعد پژوهش و ارتقای مهارت های پژوهشی طلاب و دانش پژوهان از جمله مهم ترین رسالت های ما در این مجتمع است، ضمن آن که در حد توان و بضاعت از پژوهشگران و انتشار آثار پژوهشی آن ها حمایت می کنیم.

 

وی یادآور شد: شرکت در همایش های ملی و بین المللی، تشکیل انجمن های علمی و پژوهشی، انتشار مجلات تخصصی، تلاش در راستای اسلامی سازی علوم انسانی تدوین متون پژوهشی مورد نیاز در عرصه علوم انسانی و اسلامی و تلاش در جهت برگزاری نشست های نقد و نظریه پردازی از دیگر فعالیت ها و محورهای مهم کاری در مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی است.

کد خبر 1126674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha